Volledige versie bekijken : Temperatuur pc



Shadowracer
1 March 2006, 23:35
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw maar heb in de aldi een Intel dual core 3.00 Ghz gekocht en ik vind mijn temperaturen redelijk hoog en wilde wel eens weten wat jullie ervan vonden. Ik werk met Everest Ultimate edition.
Moederbord: 65°C
CPU: 57°C
GPU: 55°C
Harde schijf: 33°C

Alvast bedankt op voorhand.

The_cobra666
2 March 2006, 00:24
Opzich is er niets mis mee, het is een intel dual core en daarom is die temperatuur wel accepteren. Echter van het moederbord is die 65°C wel wat hoog. Dat is dan het nadeel om een pc van uit de aldi te kopen. Toen ik mijn pc gekocht had stond in de handleiding dat je de pc 24/24 moest laten draaien en er mee bezig moest zijn en alles testen omdat zij die pc's niet testen. Gewoon vanuit de loopband in elkaar gestoken en in de doos.

Ik zeg niet dat ze slecht zijn maar ik ben er gewoon weg niet voor.

vanic
2 March 2006, 11:31
Toen ik mijn pc gekocht had stond in de handleiding dat je de pc 24/24 moest laten draaien en er mee bezig moest zijn en alles testen omdat zij die pc's niet testen.

Ik vind dit niet terug in mijn handleiding van mijn pc's ( 7 jaar geleden en 3 jaar geleden)...

The_cobra666
2 March 2006, 15:47
Dit stond er bij bij de mijne van 1999. Misschien dat dit nu veranderd is geen idee, maar dan nog. Maar on topic, gewoon even gsc opbellen ze zullen je wel verder kunnen helpen.

cruwero
2 March 2006, 16:15
De maximumtemperatuur voor AMD’s is 75-90 graden dit hangt af van het type, voor Intel’s 80-85 graden. Als de proc warmer wordt zal hij waarschijnlijk serieus beschadigen. Vaak loopt een pc echter al vast voor de cpu die temperatuur bereikt: boven de 70 graden Celsius worden veel cpu’s instabiel. Probeer de temperatuur dus onder die waarde te houden. Alles onder de 50 graden is een prima temperatuur.
Henk

barbapapa5800
2 March 2006, 17:22
ik heb al 2 AMD's gehad, nl athlon 64 3800+ die mocht max 70°c worden.
en die die ik nu heb, een x2 3800+ die mag max 65°c worden.

als je lang tegen deze max waarden draaid, zal je proc niet lang meegaan.
maar zoals reeds gezegd, alles onder de 50°C stressed is ok.

intel cpu's zullen throttelen dwz zichzelf in snelheid terugschakelen om zo minder warmte te produceren.
merk je dit, moet je zeker iets doen aan je cpu koeler en/of airflow in je kast.
als de cpu belast 56°c heeft, is er nog niks mis met een intel.
die waarden die everest uitleest als zijnde je mobo, kloppen waarschijnlijk niet.
niet elk mobo is uitgerust met een sensor voor de temp van het moederbord en daarom neemt ie ofwel een anders temp ofwel een valse.

The_cobra666
2 March 2006, 18:28
Btw al eens je bios gekeken of je daar die temperaturen niet kan vinden?

Shadowracer
2 March 2006, 20:40
Nope niks te vinden in bios. Ik vind de temperaturen eigenlijk ook wel te aanvaarden behalve mijn moederbord vind ik wat hoog dusja.

g_man
2 March 2006, 21:07
Vind die temp van je mobo wel wat hoog. Kijk eens of je de airflow in je kast niet kan verbeteren door de kabels weg te werken(samenbinden, Round kabels gebruiken)...eventueel ergens een fan inbouwen om de warmte weg te zuigen... :) ;)

vanic
2 March 2006, 23:53
in de 8800 zit een BTX mobo...
't zou ook gewoon kunnen dat de temp van je mobo en je cpu worden omgewisseld...

kijk eens of je via liveupdate op de site van msi... niet pc alerter kan afhalen... ( dus eerst liveupdate afhalen)

mocht je de drivers van N vidia erop staan hebben kijk dan eens welke temperatuur er voor je grafische kaart wordt aangegeven...

Shadowracer
2 March 2006, 23:57
Ik heb de nieuwe dru-iver van nvidia want css wilde eerst niet draaien op men pc en hij draait rond de 54°C. En al men kabels zitten vast. Btw het is pipecooling in men pc beter kan momenteel toch niet?
Greetz,
Shadow

The_cobra666
3 March 2006, 12:15
Beter kan altijd ;) maar als je echt zoon probleem hebt met de temperatuur ga dan simpel weg naar ==> http://www.backoffice.be/

wxppf
19 April 2006, 16:43
Ik heb een intel p4 3.4Ghz werd ook heel warm, nu heb ik er een Zalman Infinity 12 mm fan opgestoken volledig in koper, + grotere case, 12 mm front en 12 mm back fan nu heb ik een temp tussen de 40 en 45 graden

vanic
19 April 2006, 17:06
12inch fans... dat zullen dan grote zijn...
zou het niet kunnen dat het 120mm fans zijn ?
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=174&code=009

wxppf
19 April 2006, 17:15
:wall: :D Yes 12 mm bedoelde ik, lol

gabriel
19 April 2006, 17:17
hey
temperatuur controle nodig ?? en met de temp erbij
http://www.almico.com/speedfan.php