Volledige versie bekijken : windows server 2003 instellen



devilman
2 March 2006, 16:18
is er hier iemand die heel veel van windows 2003 terminal server kent? en die mij eventueel via msn ofzo uit te probleme wil helpe? :)

Ché
2 March 2006, 18:57
misschien vind je op volgende link iets:

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/producten/server/windowsserver/productinfo.aspx

devilman
2 March 2006, 20:48
hmm hoe moet ik het uitlegge

stel ik heb een account devilman op de server.
ik ga naar mijn broer zijn computer (daarop staat xp) en log daar in op het account devilman wat zich op de server bevind.

wat gebeurd:

het acount wordt geladen, maar nie hoe ik het wil. het geeft een windows xp skin, en de bureaublad pictogrammen die op het account staan worden niet geladen,....

weet iemand waar ik zo'n dingen moet instellen?

Natje1
2 March 2006, 21:15
Ik heb hier een powerpoint slide over Windows 2000 server, neem deze is door, mss dat je hier wat in terug vind:

http://rapidshare.de/files/14526094/win2000_web.pps.html

devilman
2 March 2006, 22:36
niet bepaald, maar toch bedankt.

iemand anders misschien die kan helpen?

Ché
3 March 2006, 10:03
hmm hoe moet ik het uitlegge

stel ik heb een account devilman op de server.
ik ga naar mijn broer zijn computer (daarop staat xp) en log daar in op het account devilman wat zich op de server bevind.

wat gebeurd:

het acount wordt geladen, maar nie hoe ik het wil. het geeft een windows xp skin, en de bureaublad pictogrammen die op het account staan worden niet geladen,....

weet iemand waar ik zo'n dingen moet instellen?

Je probleem heeft te maken met het soort profiel. Dit is de map waarin al je setting opgeslagen worden. Er bestaan 2 soorten: nl. lokaal en zwervend profiel. Het verschil is het volgende:
lokaal profiel: wordt op de pc (=werkstation) zelf bewaard. Dus op je eigen pc heb je je eigen bureaublad met de juiste snelkoppelingen. Wanneer je inlogt op een andere pc, wordt dat profiel niet gevonden en krijg je dat van de default user (= standaard gebruiker) met de xp achtergrond en zonder jou eigen snelkoppelingen. Dit is zoals het bij jou dus staat.

Zwervend profiel: wordt op de server bewaard en gaat mee met je account naar elke pc waarop je inlogt.

Ik weet niet precies hoe het bij 2003 in zijn werk gaat, maar op een 2000 server moet je op zoek gaan naar de map profielen (profiles) en daar het lokale profiel wijzigen naar een zwervend. Probeer er eventueel uit te geraken met de windows help functie van de server.

devilman
7 March 2006, 18:49
bedankt ché, je had helemaal gelijk :-)

Ché
7 March 2006, 20:29
Heb je het kunnen oplossen?

devilman
7 March 2006, 21:20
ja, het werkt nu, alleen moet ik nog veel instellinge verandere |-)

Ché
8 March 2006, 09:36
Oké, dan gaat deze op slot.