Volledige versie bekijken : wifi netwerk



kwakkwak
2 March 2006, 15:02
Hoi,

ik zit hier met een vraag: een kameraad van mij zijn moeder heeft een laptop gekocht. Nu als ze hem aanzetten kunnen ze op internet terwijl ze geen internetverbinding hebben. Waarschijnlijk van één van de buren. Nu mijn vragen:

* Kan je zien op wie zijn netwerk je zit. Mijn gedachtengang was ipconfig doen en dan via whoseip of zoiets. Enfin dat progje.

* Zou je eventueel op die andere persoon zijn pc kunnen en op welke manier.

* Kan je gebuur zien dat je meesurft, is anders wel handig surfen zonder te betalen.

Wize kan mij een antwoord geven?

greetz

Kokki
2 March 2006, 18:10
Op je eerste vraag is het antwoord nee. Je kan je ip achterhalen, maar die whois gaat niet zeggen dat dat afkomstig is van bv. Mr Janssen in Aalst. Whois gaat wellicht wel zeggen van welke provider dat ip is.
http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois

Op zijn pc: dan moet je eerst zien binnen te geraken op zijn router. Maar aangezien het netwerk niet beveiligd is, zal daar ook geen paswoord of het standaard paswoord op zitten.

Hij kan zien dat er iemand meesurft, maar hij gaat niet weten wie. Hij kan dit zien als ie op zijn router inlogt en gaat kijken naar de ip-adressen die de router toegekent heeft. Daar zal hij een ip-adres en een mac-adres zien die niet aan hem toebehoord.

Meesurfen is idd handig, maar als je teveel profiteert dan zal je gebuur wel rap iemand vinden die beveiliging op dat netwerk zet :)

PeterN
2 March 2006, 21:38
Ik zou hier zeker niet mee beginnen. Vroeg of laat komt het toch uit en je kan beter goed staan bij buren ;)
Feitelijk ben je ook aan het hacken. Het is mss van uw gebuur niet verstandig om zijn netwerk niet te beveiligen, maar dat geeft niet het recht om op zijn verbinding te doen wat je wilt...
Denk maar altijd: ik doe niet wat ik ook niet graag heb dat anderen met mij doen ;)

kwakkwak
3 March 2006, 15:10
Ik zou hier zeker niet mee beginnen. Vroeg of laat komt het toch uit en je kan beter goed staan bij buren ;)
Feitelijk ben je ook aan het hacken. Het is mss van uw gebuur niet verstandig om zijn netwerk niet te beveiligen, maar dat geeft niet het recht om op zijn verbinding te doen wat je wilt...
Denk maar altijd: ik doe niet wat ik ook niet graag heb dat anderen met mij doen ;)

Dat is volledig juist maar eventjes zeer duidelijk vermelde, dat het hier niet over mij gaat.

greetz

spruit
3 March 2006, 19:55
Ik zou hier zeker niet mee beginnen. Vroeg of laat komt het toch uit en je kan beter goed staan bij buren ;)
Feitelijk ben je ook aan het hacken. Het is mss van uw gebuur niet verstandig om zijn netwerk niet te beveiligen, maar dat geeft niet het recht om op zijn verbinding te doen wat je wilt...
Denk maar altijd: ik doe niet wat ik ook niet graag heb dat anderen met mij doen ;)

er zijn velen, die daar niet aan denken...
mooi gezegd peter ;)

tom86
24 April 2006, 13:57
je kan jezelf gemakkelijk verbergen, door het bij uitvoeren "cmd" in te voeren. Je kan daar dan commando's ingeven. Geef gewoon commando hieronder in, pas wel op want als je eens ergens naartoe gaat zullen anderen je niet vinden in het netwerk. ofwel zet je het dan af, door gewoon no te doen ipv yes ofwel geef je je computernaam in in de adresbalk

om jezelf te verbergen:

net config server /hidden:yes

status controleren:

net config server