Volledige versie bekijken : Probs met HDD



g_man
2 March 2006, 20:54
Een van mijn HDD heeft de vuile gewoonte aangenomen om regelmatig zichzelf te locken ? Enig idee wat de reden hiervan is, of is ze gewoon aan 't verslijten?? Zou spijtig zijn want ze is nog niet zo oud, maar wel uit garantie... :damn:

whoopie
2 March 2006, 20:56
over welk merk gaat het ? zowel bij maxtor als bij WD kun je test progjes downen om alles na te kijken

g_man
2 March 2006, 21:00
Ben ik vergeten te vermelden...al die testprogramma's leveren niets op...geen fouten, geen bad clusters,...alles OK maar toch loopt ie vast af en toe.

Heezy
2 March 2006, 21:13
En hoe bedoel je juist vastlopen? Bv. tijdens het schrijven ineens vast? Geheugen kan je uitsluiten?

g_man
2 March 2006, 21:25
Yep Heezy, tijdens het schrijven / verplaatsen...plots PC vast en lampje HDD blijft branden...kan niets meer doen dan PC herstarten.:wall:
Tja geheugen, ...heb pas nieuw corsair Twinx1024-3200xl gestoken...maar heb nog niet getest...dacht dat het dat zeker niet zou zijn...Mja zal dan eens Memtest aan 't werk zetten deze nacht.

whoopie
2 March 2006, 21:26
@Heezy, kan dit ook door te hoge temp van de schijf zijn ?

g_man
2 March 2006, 21:28
@Heezy, kan dit ook door te hoge temp van de schijf zijn ?

Uitgesloten, lees "mijn PC" --> meer hoef ik niet te vertellen :)

Heezy
2 March 2006, 22:13
Ja dat zou kunnen, maar in G zijn geval niet echt mogelijk :).

Als het het geheugen ook niet is, doe eens een low-level format, je hebt toch geen garantie meer, dus kan geen kwaad.

whoopie
2 March 2006, 23:28
sorry g-man, had niet onmid. naar de specs. van uw pc gekeken !:shy:
met 5 case coolers zal het moeilijk dat kunnen zijn !:rolleyes:
Maar in theorie zou dit wel een mogelijkheid kunnen zijn !;)