Volledige versie bekijken : Opstart probleem



NickB
3 March 2006, 12:41
hai iedereen...

Sommige die mijn topics wat mee gevolgd hebben in het windows forum zullen denken, hij is er weer :p.
Even vooraf: mijn pc wou dus niet meer opstarten, voor het inlogscherm bleef hij altijd hangen,niets aan te doen, heb gewoon moeten formateren..
Na een half jaar ofzo weer hetzelfde, niets aan te doen (alle toch ni da ik kon zullen we zeggen, en ook geen werkende oplossingen op het forum gekregen dus ik formateer weer)
Nu een week nadat ik mijn pc volledig in orde heb gebracht, weer van dat.
Omdat er echt nog nix op de pc staat denk ik toch wel stilletjes aan dat het ergens in de hardware zit hoor.
Heb alle kabeltjes vanbinne nog eens goed ingeplugd en het gaat nu weer, maar voor hoe lang?
Is dit mss omdat ik de pc daarvoor even uit het net heb moeten halen ofzo?
Toch wel raar dat het net na een format weer wel even werkt...
Iemand een gedacht waar het probleem kan zitten?
Storingen tussen de kabels of weet ik veel?
Ga de computer wel eens binne brengen maar wou toch weten wat jullie ervan denken....

Ché
3 March 2006, 14:54
Zal vermoedelijk wel te maken hebben met een slecht contact. Krijg je nergens een foutmelding in de vorm van een boodschap op het scherm of anders bieptonen in een of ander patroon?(bvb lang en of kort)

NickB
3 March 2006, 18:13
Nee foutmeldingen krijg ik niet ofzo, ja slecht cotact dacht ik ook, daarmee dat ik even alles heb nagekeken en alles terug heb vastgehangen, toch vind ik het raar, dat een format een slecht contact kan verhelpen????
dus alleen dat zal het niet zijn
Wat ik wel voor heb is men dvd lezer, die heeft nooit echt goed gewerkt, tis te zeggen, is al een paar keer stuk gegaan, wel merk dan ook, nieuwe werken maar even, nu zit er een in die alleen af en toe zin heeft om een cd te lezen, vrij raar dus, dit onderdeel in de computer heeft nooit echt gegaan, in de winkel stelde ik voor van de voeding eens uit te meten, mss geeft die stroomstoten waardoor de vorige stuk zijn gegaan,maar daar gingen ze niet op in.... (maar het dvd probleem staat wat los van de kwestie, maar mss met deze info dat je een groter probleem kan ontdekken?)

smollie
7 March 2006, 09:29
Je moet zeer zeker eens kijken of je voeding niet stuk is..Heb dit al veel ondervonden met andere PC's en je denk daar gewoonlijk niet aan omdat alles draait... maar schijn bedriegt. Je CPU moet echt wel de juiste spanning krijgen en als die niet juist is start deze gewoon niet op. Had vorige week een PC die na 1,5 dag zomaar uitviel en met de nieuwe voeding loopt alles terug vlotjes.
Probeer eens een andere te steken van iemand die je kent voordat je een nieuwe koopt...alhoewel een goede voeding kost maar rond 50€....

succes

NickB
7 March 2006, 17:56
Zal ik eens proberen smollie, ben daar nogal eens voor gewaarschuwd, op ons school kan je er zelfs meenemen van computers die stuk zijn, zal daar eens even tussen snuffelen

guido99
7 March 2006, 19:31
Het zouw msch ook een HD propje kunnen zijn !!
Als je format doet lees je dan zo niks van bv clusters herstellen ???

succo

NickB
14 March 2006, 13:39
Nee nooit probelemen met men hd zelf denk ik,
Mss was het toch echt iets dat los stak hoor, heb nu al bijna 3 weken geen probleem meer.
Van die voeding uittesten is er nog niets in huis gekomen :(