Volledige versie bekijken : printer kan niet worden geinstalleerd



pluisje
3 March 2006, 20:43
Hoi, tot voor kort werkte mijn printer prima, maar van de één op andere dag deed hij niks meer, ik heb reeds via configuratiescherm de software verwijdert, een systeemherstel gedaan maar niks lukt. Als ik de usb van de printer terug insteek krijg ik de melding: nieuwe hardware gevonden, nadien plaats ik dus de installatie cd rom van de printer en dan beginnen de probs nl: RPC server niet gevonden, de hardware kan niet volledig worden geïnstalleerd. Daar het een 3 in 1 is werkt de scanner wel maar dus geen printer; Volgende heb ik ook geprobeerd; uitvoeren-services.msc; als ik daar dan de prinstpooler wil starten krijg ik de volgende melding: fout 1068: afhankelijksheidservice- of groep kan niet worden gestart . Had al naar Lexmark zelf mail gestuurd die zeiden dat ik de Lexbce server moest nazien maar die krijg ik ook niet gestart daar krijg ik de melding: Lexbce server op lokale computer kan niet worden opgestart. Fout2: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.Wie weet raad??? en is dit een fout in XP of iets aan de computer zelf dan ??
Groetjes

grabber
3 March 2006, 20:45
Installeer eerst eens de software/cd rom en plug daarna je usb in.

pluisje
3 March 2006, 20:50
Installeer eerst eens de software/cd rom en plug daarna je usb in.

Lukt niet , krijg de melding dat de spooler niet gestart is en dat ik die eerst moet starten voor ik verder kan instaleren maar dat is het probleem dat ding wil niet starten!!

Ché
3 March 2006, 20:56
Verwijder je huidige installatie op correcte wijze (via configuratiescherm) Ontkoppel je 3 in 1. Doe dan zoals martd hierboven al aanhaalde. Installeer eerst alle drivers en software en plug dan het apparaat terug in.

grabber
3 March 2006, 20:58
Misschien heb je hier iets aan:
http://members.shaw.ca/bsanders/CleanPrinterDrivers.htm

fews
5 March 2006, 10:54
spooler is een service die normaal automatisch moet worden opgestart ga eens kijken bij deze computer/beheren/sevices en toepassingen/services/standaart en kijk of print spooler op automatisch staat zoniet zet hem dan automatisch

pluisje
5 March 2006, 23:50
hij staat op automatisch maar wil gewoon niet starten

zariash
5 March 2006, 23:59
misschien helpt dit
Computerbeheer -> Services en eigenschappen -> Services -> (Daar probeerde ik steeds Print Spooler te activeren wat niet lukte, daarom heb ik eerst LexBce Server geactiveerd, wat dus gestopt was) Dit geactiveerd en daarna kon ik pas Print Spooler activeren.
heb je soms spysweeper gebruikt of hitman pro.
grtjs

pluisje
8 March 2006, 00:39
ja hitman pro heb ik een tijd gehad, komt het daardoor dan ???


misschien helpt dit
Computerbeheer -> Services en eigenschappen -> Services -> (Daar probeerde ik steeds Print Spooler te activeren wat niet lukte, daarom heb ik eerst LexBce Server geactiveerd, wat dus gestopt was) Dit geactiveerd en daarna kon ik pas Print Spooler activeren.
heb je soms spysweeper gebruikt of hitman pro.
grtjs

werkbeest
13 March 2006, 17:54
Met hitmanpro moet je opletten ik had die laten lopen en mijn woorden boek en vertaler werkten niet meer heb alles terug moeten installeren ge zou moeten weten voordat de printer niet meer werkte welk programma ge gebruikt hebt om uwe computer te scannen ik gebruik alleen adaware en tune up om te scannen

cruwero
13 March 2006, 18:15
Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door de service 'RPC server' welke op dat moment niet draait.

Je kunt dit alsvolgt oplossen :

Stap 1 - Klik met de rechtermuisknop op 'Deze Computer'

Stap 2 - Kies 'Beheren'

Stap 3 - Kies 'Services en toepassingen'

Stap 4 - Selecteer de service 'Remote Procedure Call (RPC) Service'.

Stap 5 - Klik hier met de rechtermuisknop op en klik op 'Starten' of 'Opnieuw starten'

Hierna de setup opnieuw uitvoeren. Dan kunt je de printer wél installeren
Henk

2B's
13 March 2006, 20:00
Heb je onlangs geprobeerd om je pc sneller te laten werken? msconfig gebruikt? of
iets anders? Kijk eens bij "uitvoeren" tijp services.msc en overloop de gegevens. Ergens moet je print spooler tegen komen. Klik met je rechtermuisknop en daarna op eigenschappen. Klik op inschakelen én starten. Hoop dat dit je probleem oplost. Kijk eventueel ook even op www.schoonepc.nl\optim\bootvis.html (http://www.schoonepc.nl\optim\bootvis.html)

nielsvandesype
14 March 2006, 19:59
Probeer dit eens:
Verwijder je printer nog eens via configuratiescherm,software. Typ bij uitvoeren regedit druk op de entertoets ga dan naar deze sleutel door telkens op het plusteken te drukken : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Spooler
Druk op Spooler ga dan naar de rechterkant van het scherm en zoek de waarde : DEPENDSonService en verwijder deze.
Sluit regedit af. Herstart vervolgens je pc. Installeer dan opnieuw je pc.

pluisje
14 March 2006, 23:53
Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door de service 'RPC server' welke op dat moment niet draait.

Je kunt dit alsvolgt oplossen :

Stap 1 - Klik met de rechtermuisknop op 'Deze Computer'

Stap 2 - Kies 'Beheren'

Stap 3 - Kies 'Services en toepassingen'

Stap 4 - Selecteer de service 'Remote Procedure Call (RPC) Service'.

Stap 5 - Klik hier met de rechtermuisknop op en klik op 'Starten' of 'Opnieuw starten'

Hierna de setup opnieuw uitvoeren. Dan kunt je de printer wél installeren
Henk
heb ik al geprobeert maar lukt niet

pluisje
15 March 2006, 00:31
Probeer dit eens:
Verwijder je printer nog eens via configuratiescherm,software. Typ bij uitvoeren regedit druk op de entertoets ga dan naar deze sleutel door telkens op het plusteken te drukken : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Spooler
Druk op Spooler ga dan naar de rechterkant van het scherm en zoek de waarde : DEPENDSonService en verwijder deze.
Sluit regedit af. Herstart vervolgens je pc. Installeer dan opnieuw je pc.

awel ge gaat het niet geloven maar het werkt!!!:D eindelijk ge moet het maar weten hé en dan te denken dat ik ze bij lexmark zelf niet wisten hoe het moest.Heel erg bedankt hoor Niels:good:

nielsvandesype
15 March 2006, 19:56
Dat was heel graag gedaan hoor pluisje

Wayne
15 March 2006, 21:28
Weer een tevreden klant.