Volledige versie bekijken : 2 routers na elkaar...



Emtec
4 March 2006, 14:43
Vraagje, is het mogelijk om 2 routers na elkaar te zetten?
Het gaat om een Philips draadloze router/modem en Topcom BR604. Eerst werkten we met telenet en de Topcom BR 604 (en alle kabels vertrekken dus ook van de plaats waar die stond.) Bij de overschakeling naar adsl kwam de philips erbij (die dus staat op de plaats van de telenet modem, en totaal niet in de buurt van de BR 604).

Is het mogelijk om deze 2 routers achter elkaart te zetten? Ik ben al een tijdje aan het proberen, maar telkens is er wel verbinding maar geen internet... Thx

Baloeke
4 March 2006, 16:13
Je kan denkelijk maar een router gebruiken. Aangezien je die van Topcom van telenet niet meer gebruikt, is het ook niet nodig om deze verder te gebruiken. Deze zal toch geen verbinding geven
Ik zou eens proberen om de fiche's van de oudere router uit je pc te halen en je pc te verbinden met een draadloze netwerkkaart een verbinding te maken met je Philips router

Kokki
4 March 2006, 18:07
Ja, dat moet volgens mij gaan.
Bij mijn ouders hebben we een modem/router en daaraan een draadloze router. Ik kan daar nu niet de instellingen controleren, maar als ik me goed herinner heb ik in de router het volgende ingesteld.
bij verbindingstype heb ik hem op fixed ip gezet en dan het ip-adres ingegeven dat de modem geeft. Kijk hier even hoe dat bij je Topcom moet. Zie vanaf blz 16
http://tools.topcom.net/userguides/BR%20604%20quick.pdf

Succes

Emtec
5 March 2006, 14:17
Je kan denkelijk maar een router gebruiken. Aangezien je die van Topcom van telenet niet meer gebruikt, is het ook niet nodig om deze verder te gebruiken. Deze zal toch geen verbinding geven


Het is een breedband router dus (normaal) zou deze ook bij adsl moeten werken. Als ik deze niet meer zou gebruiken moet ik in 2 desktop's een draadloze kaart gaan steken en een draadloze ontvanger bij de ps2, of alle kabels doortrekken.

De router heeft nog een tijdje gewerkt, in het begin sloot ik hem gewoon aan en na een paar instellingen veranderd te hebben werkte hij opeens. De Topcom was dan 'onzichtbaar' geworden (op 192.168.1.1 ging hij gewoon door naar de Philips). Maar dit heeft slechts enkele dagen gewerkt (tot een reset van de router....). Nu werkt het dus niet meer.

Baloeke
5 March 2006, 15:11
Dat kon ik niet uit je eerste post weten dat het gewerkt heeft. Zie je geen instelling van de router van Philips over het hoofd
Kan je die router van Phillips niet resetten.

Kijk eens op DEZE SITE (http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?activeCategory=MONITORS_PC_PERIPHERALS _GR_BE_CONSUMER&fhquery=fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fnl_BE%2Fcat egories%3Ccatalog_be_consumer%2Fcategories%3Cmonit ors_pc_peripherals_gr_be_consumer%2Fcategories%3C% 7Bwireless_pc_networking_ca_be_consumer%7D&clickEventData=fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fnl_B E%2Fcategories%3Ccatalog_be_consumer%2Fcategories% 3Cmonitors_pc_peripherals_gr_be_consumer%2Fcategor ies%3C%7Bwireless_pc_networking_ca_be_consumer%7D&fredhopperpage=index.jsp&language=nl&country=BE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=3W25OIBOYDHYFJ0RMRCSHQNHKFSESI5P) van Philips daar staan alle modems met de bijhorende handleiding, software en dergelijke

Kokki
5 March 2006, 20:24
kijk hier ook eens: http://www.dslwebserver.com/main/fr_index.html?/main/wireless-router-as-access-point.html