Volledige versie bekijken : draadloze router belkin 802.11G



spruit
4 March 2006, 14:45
Ik heb sedert een week of 3 kunnen genieten van de voordelen van mijn job. Met name heb ik een nieuwe laptop fujitsie siemens met een ingebakken draadloos systeem op de kop kunnne tikken.
Wat nu wel serieus op mijn zenuwen begint te werken is dat die draadloze verbinding tijdens het surfen etc verdomd "VEEL" wegvalt. Ik heb al de laatste nieuwe updates van de router geinstalleerd, en kmoet zeggen ,eens zoeken op google zegt alvast ook niet veel positiefs. Niks anders dan klachten lees ik over belkin.
Met mijn vorige laptop (met externe draadloze netwerkkaart) heb ik dit probleem niet echt ondervonden. Die netwerkkaart was wel van belkin.
Mijn vraag nu, nog iemand met deze problemen, en met een evt oplossing?
alvast thks

vanic
4 March 2006, 16:41
misschien helpt dit wel

Start / Configuratiescherm / Netwerkverbindingen. Op dit paneel selecteer je je draadloze verbinding. Dan rechtermuisknop: Eigenschappen. Vervolgens tabblad 'Draadloze Netwerken'. Dan kies je onder 'Voorkeursnetwerken' je huidige draadloosnetwerk. Dan de knop 'Eigenschappen'. Tabblad 'Verificatie', en hier kan je 'IEEE 802.1x authentication' vlagje afvinken.

spruit
4 March 2006, 17:55
misschien helpt dit wel

Start / Configuratiescherm / Netwerkverbindingen. Op dit paneel selecteer je je draadloze verbinding. Dan rechtermuisknop: Eigenschappen. Vervolgens tabblad 'Draadloze Netwerken'. Dan kies je onder 'Voorkeursnetwerken' je huidige draadloosnetwerk. Dan de knop 'Eigenschappen'. Tabblad 'Verificatie', en hier kan je 'IEEE 802.1x authentication' vlagje afvinken.

thks voor je tip, heb dit uitgevoerd. Ben benieuwd ;)

edited: wat heb ik nu juist gedaan?:shy:

spruit
4 March 2006, 18:44
wel raar nu. Ik surf en mijn icoontje rechtsbeneden zegt dat ik geen verbinding heb:rolleyes:
Hij zegt: "kan geen verbinding maken met een draadloos voorkeursnet ......"

edited: heb het terug ongedaan gemaakt, had geen verbinding meer

Adam
4 March 2006, 19:24
Ik heb zelf alleen maar draadloze netwerken van Belkin (B-G-3N) werken allemaal zonder problemen, zowel met externe netwerkkaarten als ingebouwde systemen (bvb van Dell).

Heb je de router al eens op een ander kanaal gezet ? Indien je meerdere draadloze routers in huis hebt, is dit wel aangewezen...

PeterN
4 March 2006, 21:31
Wat bedoel je met wegvallen Spruit? Echt geen verbinding meer door slechte ontvangst, of gewoon dat de verbinding verbroken wordt , dus naar offline gaat, na inactiviteit om de batterij te sparen...

Martijnc
4 March 2006, 22:14
Ik heb juist dezelfde router en juist het hetzelfde probleem...Heel vervelend als je online gamed en als je eens iets wil downloaden

stallion
5 March 2006, 08:50
Ik gebruik hier ook dit type router en tot op heden nog geen probs ondervonden.

Firekoen
5 March 2006, 10:15
ik heb dat zelfde probleem ook al eens gehad bij een kameraad van mij,

ik denk dat het ook een fujitsu laptop was met ingebakken draadloos systeem.

wanneer we er een draadloze netwerkkaart in gestoken hadden was dit probleem opgelost,

ik denk dus dat je er niet veel aan kunt doen aangezien het probleem bij de laptop ligt denk ik

spruit
5 March 2006, 11:09
Wat bedoel je met wegvallen Spruit? Echt geen verbinding meer door slechte ontvangst, of gewoon dat de verbinding verbroken wordt , dus naar offline gaat, na inactiviteit om de batterij te sparen...


eigenlijk geen verbinding meer. Tijdens het surfen de pagina niet vinden enz..en het icoontje zegt nochtans dat mijn verbinding uitstekend is. Met mijn externen had ik dat soms, maar niet zoveel als nu...zéér ambetant...
Ik denk dat het aan belkin ligt.

Martijnc
5 March 2006, 11:47
Soms gaat hij ook gewoon heel traag terwijl hij een uitstekend signaal heeft. ZE gingen morgen komen kijken.

spruit
5 March 2006, 12:17
Soms gaat hij ook gewoon heel traag terwijl hij een uitstekend signaal heeft. ZE gingen morgen komen kijken.

laat iets weten he ;)

spruit
9 March 2006, 13:38
ZE gingen morgen komen kijken.

eer eer eergisteren niemand gezien :D ;)

Martijnc
10 March 2006, 22:11
Jawel:p
Ze komen morgen kabel leggen XD

spruit
11 March 2006, 11:53
Jawel:p
Ze komen morgen kabel leggen XD

dus qua het draadloos belkin probleem hebben we nog niet echt een oplossing...:eek:
;)

Kokki
11 March 2006, 13:31
Ik heb ook een tijdje met zo'n Belkin gewerkt, en ik had er ook problemen mee.
Zie hier mijn topic hierover: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=23723
Ik moet erbij zeggen dat die Belkin er in het begin al stond. Ik had die even getest voor mijn zus. Daar staat hij nu, en ik heb er nog geen klachten over gehoord. Heel vreemd.
Probleem was dus vooral dat ie sommige pagina's niet vond of wilde weergeven. Msn en zo werkte wel.