Volledige versie bekijken : Netwerk kables niet aangesloten



gideon
4 March 2006, 20:51
Ik heb een heel vreemd probleem!
Op een of andere manier geeft mijn computer aan dat de netwerk kabels niet aangesloten zijn!
ik heb een andere kabel geprobeerd en vervolgens bleef het probleem, ook heb ik een andere netwerk kaart geinstalleerd, maar het probleem blijft.

Wat kan ik doen?!

fews
5 March 2006, 10:43
kijk het volgende ook eens na configuratiescherm/netwerkverbindingen/lan verbindingen/eigenschappen selecteer internet protocol en duw op eigenschappen en kijk of alles op automatisch toewijzen staat
doe eens een ping naar 1) 127.0.0.1 , 2) naar bvb google.be en kijk of je verbinding krijgt
3) ping ook eens naar je standaard gateway
tssss () je hebt toch maar één lan verbinding hé

Ché
5 March 2006, 15:17
Ik heb een heel vreemd probleem!
Op een of andere manier geeft mijn computer aan dat de netwerk kabels niet aangesloten zijn!
ik heb een andere kabel geprobeerd en vervolgens bleef het probleem, ook heb ik een andere netwerk kaart geinstalleerd, maar het probleem blijft.

Wat kan ik doen?!

Zit je met meerdere netwerkkaarten in je pc? Zo ja, zet dan degene die je niet gebruikt op disabled (uitschakelen). Zo kunnen ze geen conflicten veroorzaken.

gideon
5 March 2006, 18:16
Heb ik allemaal geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet! Maar het werkt allemaal niet.

lem
5 March 2006, 18:28
is deze rechtstreeks aangesloten of zit er een router tussen.
als er een router tussen zit probeer dan is rechtstreeks op modem aan te sluiten.

gideon
5 March 2006, 18:48
Is rechtstreek aangesloten op de livebox van wanadoo

gideon
5 March 2006, 20:47
Het is weer opgelost, ik heb een kortere kabel tussen de netwerkkaart en de modem gezet, toen deed hij het wel. En later weer de lange kabel er tussen gezet en toen werkte alles weer zoals voorheen.

Wat het probleem was weet ik nog steeds niet, misschien zat er wel in alle lange kabels die ik thuis heb een breuk?

Ché
6 March 2006, 09:58
Het is weer opgelost, ik heb een kortere kabel tussen de netwerkkaart en de modem gezet, toen deed hij het wel. En later weer de lange kabel er tussen gezet en toen werkte alles weer zoals voorheen.

Wat het probleem was weet ik nog steeds niet, misschien zat er wel in alle lange kabels die ik thuis heb een breuk?

Dat kun je makkelijk testen. Je gebruikt daarvoor een Lan-tester. (zie foto)

http://www.cablesnmor.com/ProductImages/e60745.jpg

Dergelijk toestelletje meet of de kabel nog oké is.