Volledige versie bekijken : probleem met schrijven dvds



bink54
6 March 2006, 18:14
probeem met schrijven dvd
als ik sommege dvds schrijf kan ik ze niet afspeelen in mijn dvd speler jvc omdat het ntc is ik heb altijd rollend beeld wie kan mij wa raad geven waar ik die codes kan veranderen

filmmachine
6 March 2006, 19:36
Pal = 50Hrz
Ntsc = 60 Hrz

mocht je TV geen 60 Hrz zijn kunje geen Ntsc bekijken.

en mischien zit er op je TV wel een Verticale Synchronisatie waarmee je de rollende strepen kunt stil zetten.

en codes ?? meestal iedere stand alone DVD-Speler speelt Ntsc en Pal af,maar dan moet je TV dus ook 50 en 60 Hrz kunnen weergeven.

en de codes zul je moeten zoeken in de handleiding van je DVD-speler maar of het codes zijn ?? meestal kun je switchen tussen Pal...Ntsc ...en automatisch.


greetzz

cruwero
6 March 2006, 20:14
NTSC = 29,970 frames per seconde
PAL = 25,000 frames per seconde
NTSC film = 23,976 frames per seconde
Het verschil tussen deze drie is... jawel, de framerate.
Dat deze drie varianten bestaan komt omdat NTSC het de Amerikaanse en Japanse standaard is voor videorecorders en dat NTSC film het bioscoop broertje daarvan is. PAL is op zijn beurt de Europese variant voor NTSC.
Films die in een bioscoop draaien hebben 23,976 fps. Het oog ziet het verschil tussen 24 en 30 fps toch niet, dus dat scheelt een hoop filmrol en dus productie kosten. Om deze films op Amerikaanse en Japanse video's te kunnen plaatsen moet de film bewerkt worden, 'telecining' genaamd. Dat betekend dat de framerate van de bioscoop film wordt aangepast zodat het ook afspeelbaar is op de normale videorecorder en tv's, welke allemaal een 29.97 fps kennen. Bij de Europese variant is dit dus ipv 29,970, 25,000 fps.
Kort door de bocht, NTSC is de thuisvariant van de NTSC film waarbij PAL de Europese versie is van NTSC
Je zou hem om kunnen zetten met virtualdub:
Henk