Volledige versie bekijken : Fout 680 : geen kiestoon



Dominique
8 March 2006, 15:34
Ik heb steeds problemen met mijn verbinding en krijg dan als bericht : Fout bij verbinding met Belgacom ADSL. Fout 680 : geen verbinding.
Moet ik iets veranderen in mijn settigs?

Milo
8 March 2006, 17:59
Kijk eens naar uw verbinding tussen u modem en u stekker .
Kijk ook of u draden goed zijn aangsloten .....

Error 680 : No dialing tone ........ dus de modem kan geen tonaliteit vinden ....

Ligt aan de telefoonverbinding ....

moker123
23 March 2006, 19:27
ik heb dat ook wel eens als ik mijn voet op de usb ding zet dan gaat hij eruit probeer ik weer verbind tekrijgen maar krijg ik het zelfd als jou je moet dan je usb en je modem effe contrelen duurt wel effetjes voordat je weer verbindg hebt

Milo
24 March 2006, 08:49
Da heet synchroniseren ...
Idd , euhm telkens de lijn uit uw modem word gehaald moet uw modem terug een synch doen met de Adsl lijn ... dat duurt altijd een paar secondekens ...

Dominique
20 July 2006, 18:40
Bedankt iedereen, maar de fout lag bij Belgacom. De helpdesk heeft enkele aanpassingen gedaan (wat weet ik niet) en sindsdien geen problemen meer behalve de zeer lage snelheid, nl 1.1 mbs.

Milo
20 July 2006, 20:11
ze hebben uw lijnsnelheid gedowngraded naar 1,1 Mbs
Da is het
Doen ze véél als dit probleem zich voordoet ;)

PeterN
20 July 2006, 21:45
Milo heeft gelijk. Van het moment dat je wat verder van de centrale afligt en wat storingen op de lijn hebt draaien ze uw snelheid van 3,3Mbps naar 1,1Mbps zodat je verbinding blijft behouden. Het probleem is dus niet opgelost, ze verlagen uw snelheid waardoor het probleem zich niet meer voordoet. Dit is één van de nadelen van adsl:damn:

Dominique
21 July 2006, 09:46
Volgens de helpdesk lig ik 5,5 km van de centrale en is er een verlies op de lijn. Ik ga morgen de telefoonstekker eens opendoen en een nieuwe kabel installeren. In ieder geval, bedankt voor de snelle reacties.

PeterN
21 July 2006, 12:33
Theoretisch haal je over een afstand van 5 km 8Mbps met ADSL. Maar in de praktijk kan je deze afstand gerust halveren. Vanaf een 3km wordt daarom de snelheid serieus terug geschroefd om problemen te voorkomen.
Andere technologieën gaan sneller over een langere afstand, zoals ADSL2+



ADSL 5 km 8 Mbps 1 Mbps
ADSL2+ 7 km 24 Mbps 3 Mbps
VDSL 1,2 km 52 Mbps 12 Mbps


(Het eerste is de downstream, tweede de upstream)

Dominique
30 July 2006, 10:45
Aangezien de lijnsnelheid is gedowngraded naar 1,1 Mbs, heeft dit dan ook gevolgen voor het downloaden?

PeterN
30 July 2006, 11:39
uiteraard/ Als je vroeger een download snelheid kon halen van max 3,3Mbps zal dat nu nog maar 1,1Mbps zijn. Je kan dat hier testen: http://www.ivanhoejupiler.be/t29586-post-je-speedtest-hier.html
(zie eerste post)