Volledige versie bekijken : Probleem met draadloze modem!



Trax
9 March 2006, 09:16
Gisteren wou ik eindelijk mijn nieuwe modem testen. Ik heb de ZyXEL 660HW-61. Ik doe exact wat er in de handleiding beschreven staat en maak alle hardware connecties. Maar als ik de modem aanzet kan deze blijkbaar niet 'booten' omdat het lampje van PWR/SYS blijft knipperen (in de handleiding staat dat de modem dan aan het rebooten is).

Wat er exact gebeurd: het lampje PWR/SYS knippert, dan flitsen alle 4 de LAN lampjes in oranje en dan flits het lampje van WLAN nog een keer heel snel. Ik heb de modem al enkele keren gereset, maar ook dit bracht geen veranderingen aan.

Verder heb ik ook de stroom en DSL kabels een tijdje uitgetrokken en even later terug geprobeerd en een keer zéér lang gewacht, maar ook dit alles resulteerde in niets dan een dode modem. Wat kan ik nu doen om dit toch wel heel vervelende voorval uit de weg te ruimen en mijn (nieuwe!) modem aan de praat te krijgen?

Alvast erg bedankt!

PeterN
9 March 2006, 10:24
Ik heb net eens gezocht naar de handleiding, maar zie ze niet direct staan op hun home page : http://www.zyxel.com/product/index.php
Ik ben vooral voorstander om bekende merken te kopen om zo weinig mogelijk problemen te bekomen. Meestal zijn ze niet duurder en zeker niet slechter. Vooral informatie en updates zijn bij deze merken gemakkelijker te bekomen...
Nu wat het probleem betreft: je moet eens kijken in de handleiding, ergens staat een ip adres vermeldt waarnaar je kan naar surfen om de instellingen van de router/modem juist te zetten. Dit zal je allesinds eerst moeten doen. In de instellingen van deze router/modem zal je immers uw account gegevens moeten gaan ingeven van uw adsl verbinding. Ook eventueel uw draadloos netwerk kan je hier beveiligen.
Meestal is het ip adres 192.168.2.1 , maar dat durft al eens te verschillen van merk tot merk. Dus even checken in uw handleiding. Dit ip adres moet je gewoon ingeven op de adresbalk van uw internet explorer, zonder www of http, gewoon die cijfers met een puntje tss.
Normaal opend dan de interne site met de instellingen van de router. Als dit lukt, weet je ook al dat de draadloze verbinding tss pc en router ok is. Lukt het niet, dan is er nog iets mis met uw draadloze verbinding. Probeer dan eerst het zelfde eens met een kabelverbinding tss router en pc, geen crosscabel, maar een gewone;)

succes ;)

Trax
9 March 2006, 11:03
Ik kan niet meer naar die router surfen ook niet (198.168.1.1 btw hier) en ook niet via een kabel. Hij start gewoon niet meer op.

Alvast bedankt, maar nog suggesties?

PeterN
9 March 2006, 17:38
Dan is er iets grondig mis. Enigste wat je kan doen is hem terug resetten naar fabrieksinstellingen dan. Hiervoor is een reset knopje voorzien. Ergens zal waarschijnlijk een klein gaatje zijn waar je met een tandenstoker op een reset knopje kan drukken. Meestal moet je het knpje een tijdlang indrukken terwijl dat je de spanning aansluit. Doe je dat niet, reset de modem/router wel, maar blijven de instellingen bewaard...
Dus ook hiervoor even in de handleiding kijken hoe je met jou modem/router terug naar fabrieks instellingen kan gaan. Indien geen resultaat, gewoon terug brengen nu hij nog in garantie is. Kan altijd een foutje aan zijn ;)

Ché
9 March 2006, 19:14
Terug naar de winkel en omruilen. Is vermoedelijk defect. Niet teveel aan prutsen, anders kunnen ze moeilijk gaan doen ivm waarborg.

Trax
14 March 2006, 15:53
Hij is gemaakt, heb een paar funy resets gedaan.