Volledige versie bekijken : verschil tussen DDR SDRAM en DDR



iemand08
10 March 2006, 00:45
Zit er nog verschil tussen DDR SDRAM en DDR???

Ik wil namelijk extra geheugen kopen en in me comp zit nu DDR SDRAM. Kan ik ook gewoon DDR kopen????? of moet het ook DDE SDRAM zijn????

Clioke16V
10 March 2006, 00:55
Zit er nog verschil tussen DDR SDRAM en DDR???

Ik wil namelijk extra geheugen kopen en in me comp zit nu DDR SDRAM. Kan ik ook gewoon DDR kopen????? of moet het ook DDE SDRAM zijn????

http://www.ivanhoejupiler.be/t19857-hardware-afkortingen-ivm-pc.html

Zijn verschillend, kijk maar eens in die link.

iemand08
10 March 2006, 01:02
`k weet dat het verschillend is.

Maar maakt het ook nog iets uit welke ik dan koop??? moet het perse DDR-SDRAM zijn????? of kan het ook DDR zijn???

Clioke16V
10 March 2006, 01:07
`k weet dat het verschillend is.

Maar maakt het ook nog iets uit welke ik dan koop??? moet het perse DDR-SDRAM zijn????? of kan het ook DDR zijn???
Da weet ik ook niet, denk wachten tot morgen voor een antwoordt.

Sorry

Heezy
10 March 2006, 05:00
How how, ge haalt wat dinges door mekaar.

Ge hebt SDRAM als term. Dat staat voor Synchronous Dynamic Random Access Memory. De Synchronous staat snel uitgelegd voor het feit dat het geheugen synchroon loopt met de cpu en chipset klokslag, en de Dynamic staat voor het feit dat de cellen eigenlijk een soort van geheugenverlies lijden, waardoor dus elke zoveel milliseconden ze gerefreshed moeten worden.

Dan heb je (oa.) DDR SDRAM en SDR SDRAM. Waar jij op doelt is het verschil DDR <--> SDR, wat respectievelijk staat voor Double Data Rate en Single Data Rate. Maar beiden zijn ook SDRAM. Dit is iets dat veel verward wordt. DDR betekent dat er per kloktik 2 bits verzonden kunnen worden, waardoor de datafrequentie dubbel zo snel wordt tov. SDR, die slechts 1 bit per kloktik kan verzenden.

Dus als je DDR SDRAM hebt in je PC, dan moet je hetzelfde geheugen er idd insteken. Trouwens, SDR SDRAM past er niet in ;).

En DDR of DDR SDRAM in de winkel duidt op hetzelfde.

iemand08
10 March 2006, 11:45
oke bedankt.

Het ging dus omdit:


En DDR of DDR SDRAM in de winkel duidt op hetzelfde.


Allemaal bedankt!!!