Volledige versie bekijken : Siemens Data Cable DCA-510 probleem.



kurt0015
10 March 2006, 19:21
Na installatie van drivers enzo wanneer windows zegt dat hij dus in orde is en goed geinstalleerd is. Plug ik de usb stekker in (meerdere usb poorten geprobeert) maar er gebeurt niks ik zie bij deze computer ook niet dat er een extra verwisselbare harde schijf of dergelijke bij komt (uitgetest met 2 gsm toestellen Siemens Me75, C75). Snap niet wat er mis mee is. Kan via de kabel gewoon de gsm opladen maar er zou normaal zeker mogelijkheid moeten zijn om de gegevens op de gsm te zien en bij te voegen ...

Alvast Bedankt voor jullie hulp

Silverwing
10 March 2006, 20:35
Je moet 200% zeker zijn dat de datakabel specifiek voor de gsm is welke je verbind.
heb net hetzelfde voorgehad met een zogenaamde universele datakabel die voor meerdere siemens gsm's zou werken.
Elke siemens gsm moet zijn specifieke datakabel hebben of er zal weinig gebeuren.
In het beste geval krijg je een kader dat je toestel niet herkent word door de software.
Vergeet ook niet om je gsm zijn toetsenbord te ontgrendelen zodra hij volledig aangesloten is,dit enkel maar om een signaal naar de pc te sturen,indien je de gsm enkel aansluit zal er ook niet veel gebeuren.

kurt0015
10 March 2006, 21:00
deze kabel is van siemens zelf orgineel. En het werkt op vele toestellen kijk maar http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=3184&ref=1003 de winkel zei dat hij op men gsm ging werken. Snap niet waarom hij niet werkt. ik kan het uittesten met nog een siemens model een siemens mc60. ik wou 1 kabel zodat ik ze allemaal kan aansluiten de kabels koste nogal wa dus ja...

Heb de siemens mc60 ook geprobeert. Maar werkte ook niet. Dan zal ik es wachten op mail terug van siemens support hopelijk kunnen zei helpen. Koop je es een kabel van siemens en werkt hij niet :s

Silverwing
10 March 2006, 21:18
deze kabel is van siemens zelf orgineel. En het werkt op vele toestellen kijk maar http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=3184&ref=1003 de winkel zei dat hij op men gsm ging werken. Snap niet waarom hij niet werkt. ik kan het uittesten met nog een siemens model een siemens mc60. ik wou 1 kabel zodat ik ze allemaal kan aansluiten de kabels koste nogal wa dus ja...

Kijk eens op de site van siemens bij de gsm die je wil verbinden naar welke kabel daar aanbevolen word.als je die aanschaft zal het werken.
Kijk eens op mijn link en je zal zien dat siemens geen datakabels heeft die op zoveel verschillende gsm's passen.
Ik had ook eerst een kabel die zogezegd zou werken en die koste ook 29 euro,maar het werkte pas nadat ik bij siemens de kabel specifiek voor mijn gsm kocht!
http://www.benqmobile.com/cds/frontdoor/0,2241,be_nl_0_34701_rArNrNrNrN,00.html

kurt0015
10 March 2006, 21:28
Ik vind hem niet voor de siemens Me75. En kan ik deze kabel op geen enkele manier werkend krijgen.

kurt0015
15 March 2006, 13:19
We zijn terug naar de winkel geweest. De globo in bree waarvan de kabel ook komt. Zei zeggen en hebben gezien op de site van siemens dat deze moet werken. Maar hij werkt dus niet. Verder zeiden ze hier niets over. Maar hij werkt dus niet. Wat kan ik verder nog proberen om hem te laten werken? alvast bedankt.

Edit: Heb de oplossing gevonden. Je installeerd eerst de drivers vervolgens een software maar deze moet je dus afhalen van de siemens site bij jou type. Plaats van dat ze deze software op de cd zetten. En in de winkel wisten ze daar niks vanaf. Hier mag dus slotje op