Volledige versie bekijken : afbbeeldingen in word



minoe
10 March 2006, 20:11
Hoe zet je afbeeldingen die in word staan om naar jpg.

J.W.
10 March 2006, 20:59
Hoe zet je afbeeldingen die in word staan om naar jpg.

Misschien zo: knip of kopieer die afbeelding, plak deze in Paint, sla deze op als .jpg

minoe
11 March 2006, 15:17
Misschien zo: knip of kopieer die afbeelding, plak deze in Paint, sla deze op als .jpg
Da lukt wel ze maar de afbeeldingen zijn dan niet meer zo mooi.
Bij de eerst foto's zijn de afbeeldingen mooi en de volgende afbeeldingen dan weer niet.De foto's staan wel op verschillende pagina's

J.W.
11 March 2006, 16:01
Da lukt wel ze maar de afbeeldingen zijn dan niet meer zo mooi.
Bij de eerst foto's zijn de afbeeldingen mooi en de volgende afbeeldingen dan weer niet.De foto's staan wel op verschillende pagina's

Een afbeelding die omgezet wordt naar .jpg verliest altijd aan kwaliteit, omdat de grootte (aantal Kb) sterk verkleint.

g_man
11 March 2006, 16:51
Die foto's die in Word gebruikt zijn, zijn al sterk aangepast om zo weinig mogelijk kb's te gebruiken.

compuchrisje
11 March 2006, 17:23
Je bent dan beter af met een screenshot, die kopieert het zoals het er staat. Kijk eens bij Downloads op 't forum, er staat vast wel zo'n progje bij.

lindavancolen
11 March 2006, 17:27
't Simpelste is toch gewoon je Prt Scr gebruiken, en plakken in paint of ander fotobewerkings programma?

J.W.
11 March 2006, 17:33
't Simpelste is toch gewoon je Prt Scr gebruiken, en plakken in paint of ander fotobewerkings programma?

Hoe ga jij dat doen met printscreen?
Dus enkel die afbeelding (of foto) en niet de rest van uw doc of scherm.

lindavancolen
11 March 2006, 17:50
Hetgeen ik in Paint geplakt heb, het nodige ervan selecteren, nieuw, wijzigingen niet opslaan, plakken en opslaan als jpg.
Doe ik al altijd zo. Vind ik handig, en moet ik niet terug nog een programmatje installeren. Heb daar een beetje een hekel aan, om voor ieder "dingske" een nieuw programma te moeten op mijn pc zetten.
Maar ja, ieder zijn gedacht daarvan :-)

minoe
11 March 2006, 17:59
't Simpelste is toch gewoon je Prt Scr gebruiken, en plakken in paint of ander fotobewerkings programma?
Heb ik gedaan maar foto's zijn niet mooi meer zoals vermeld.Ze verliezen aan kwaliteit.Toch ne keer proberen om dat progje te installeren

J.W.
11 March 2006, 18:26
Hetgeen ik in Paint geplakt heb, het nodige ervan selecteren, nieuw, wijzigingen niet opslaan, plakken en opslaan als jpg.
Doe ik al altijd zo. Vind ik handig, en moet ik niet terug nog een programmatje installeren. Heb daar een beetje een hekel aan, om voor ieder "dingske" een nieuw programma te moeten op mijn pc zetten.
Maar ja, ieder zijn gedacht daarvan :-)

Waarom die grote omweg?
Lees dan eens mijn eerste antwoord. Zo zal het toch wel een beetje sneller gaan.:)
En dan nog iets: als u die afbeelding of foto eerst moet uitknippen uit uw PrintScreen in Paint is deze reeds kleiner van afmetingen. Daarna die foto terug gaan vergroten veroorzaakt weer kwaliteitsverlies.

minoe
11 March 2006, 19:23
Waarom die grote omweg?
Lees dan eens mijn eerste antwoord. Zo zal het toch wel een beetje sneller gaan.:)
En dan nog iets: als u die afbeelding of foto eerst moet uitknippen uit uw PrintScreen in Paint is deze reeds kleiner van afmetingen. Daarna die foto terug gaan vergroten veroorzaakt weer kwaliteitsverlies.
Heb ik gedaan maar foto's verliezen veel aan kwaliteit.De foto's in pag 1 zijn goed,maar als ik de foto selecteer in pag 2 is die stukken minder van kwaliteit.Bij de eerste foto's(goede kwaliteit) heb ik wel als volgt gewerkt.Word openen>alles selecteren>knippen>paint openen>plakken.De foto's die ik dan in paint te zien krijg zijn gewoon de foto's van pag 1.Nochthans selecteert hij alles(pag 1-5) als ik 'alles selecteer' toepas.

J.W.
11 March 2006, 19:33
Heb ik gedaan maar foto's verliezen veel aan kwaliteit.De foto's in pag 1 zijn goed,maar als ik de foto selecteer in pag 2 is die stukken minder van kwaliteit.Bij de eerste foto's(goede kwaliteit) heb ik wel als volgt gewerkt.Word openen>alles selecteren>knippen>paint openen>plakken.De foto's die ik dan in paint te zien krijg zijn gewoon de foto's van pag 1.Nochthans selecteert hij alles(pag 1-5) als ik 'alles selecteer' toepas.

Waarom alles selecteren? Een foto of afbeelding in een Word-document kunt u toch apart selecteren. Rechtsklikken op de afbeelding - kopiƫren - Paint Openen - Menubalk - Bewerken - Plakken - Bestand - Opslaan Als - Opslaan in: xxxxxxxxxxx - Bestandsnaam: xxxxxxx - bij: Opslaan als Type: JPEG nemen - Opslaan

minoe
12 March 2006, 00:06
Waarom alles selecteren? Een foto of afbeelding in een Word-document kunt u toch apart selecteren. Rechtsklikken op de afbeelding - kopiƫren - Paint Openen - Menubalk - Bewerken - Plakken - Bestand - Opslaan Als - Opslaan in: xxxxxxxxxxx - Bestandsnaam: xxxxxxx - bij: Opslaan als Type: JPEG nemen - Opslaan
Heb dit ook zo uitgevoerd maar gaf nog altijd hetzelfde resultaat.Nadat het niet ging met 'alles selecteren' heb ik ze elk afzonderlijk geplakt in paint met hetzelfde resultaat(slechte kwalitet)

J.W.
12 March 2006, 03:31
Heb dit ook zo uitgevoerd maar gaf nog altijd hetzelfde resultaat.Nadat het niet ging met 'alles selecteren' heb ik ze elk afzonderlijk geplakt in paint met hetzelfde resultaat(slechte kwalitet)

Ik heb enkele testen gedaan en denk de oplossing te hebben gevonden.
Vanuit een Word-document een afbeelding of foto overbrengen naar Paint is gewoon een ramp. Ik heb nu het volgende gedaan:
Het Word-document geopent met OpenOffice (oude versie 1.1.5).
Van hieruit de foto gekopieerd en in Paint geplakt.
De afbeelding in Paint is nu perfect (voor zover iets in Paint perfect kan zijn).
Nu kunt u deze afbeelding opslaan in Paint en er verder mee doen wat u wilt.

minoe
12 March 2006, 11:46
Ik heb enkele testen gedaan en denk de oplossing te hebben gevonden.
Vanuit een Word-document een afbeelding of foto overbrengen naar Paint is gewoon een ramp. Ik heb nu het volgende gedaan:
Het Word-document geopent met OpenOffice (oude versie 1.1.5).
Van hieruit de foto gekopieerd en in Paint geplakt.
De afbeelding in Paint is nu perfect (voor zover iets in Paint perfect kan zijn).
Nu kunt u deze afbeelding opslaan in Paint en er verder mee doen wat u wilt.
Inderdaad.Met open office lukt het zeer goed.Heb het getest met open office 2 en is gelukt.Bedankt
Mag slotje op