Volledige versie bekijken : Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden



vampie
11 March 2006, 15:18
We hebben thuis een draadloze ADSL-router van Linksys.
Deze hebben we reeds enkele maanden. Nu opeens geeft hij bij de laptop een
fout. " BEPERKTE OF GEEN VERBINDINGSMOGGELIJKHEDEN ".
Als ik nu de draadloze netwerk probeer te herstellen blijft hij enkele minuten
hangen bij " IP-adres vernieuwen", daarna geeft hij een foutmeldingen
" Netwerk met beperkte of geen verbindingsmogelijkheden ".
Als ik rechtonder in het beeldscherm op het icoon in de taakbalk ga staan
van draadloos netwerk. Nu komy er een tekstballon te voorschijn.
Daarin staat dat hij een UITSTEKENDE signaalsterkte heeft.
Nu snap ik dus niet hoe het komt dat hij een beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft. Kan iemand mij verder helpen?
Ik heb ook nog een tweede vaste computer aangesloten op dit netwerk.
Ook draadloos en hier heb ik geen problemen mee.

PeterN
11 March 2006, 15:30
Het probleem is dat je pc wel een draadloze verbinding ziet en dus een uitstekende signaalsterkte krijgt, maar je krijgt geen ip adres toebedeeld van de router.
Wat kan fout zijn:
- Op uw laptop moet de instelling staan dat je automatisch een ip wil bekomen.
- Meestal krijg je deze fout als uw router beveiligt is via mac adress filtering en/of wep wap. Als je niet de juist dezlfde instellingen hebt gedaan aan de kant van uw laptop, krijg je een goede verbinding, toch je zal geen ip krijgen van de router...

XiMiE
12 March 2006, 21:23
heb ook het probleem bij laptop van mijn pa en daar is het MET draad.
IP staat op costum. en denk niet dat mac filtering of wep wap aanligt...
Wat kan ik nog doen?

hondasport
12 March 2006, 21:34
Herinstalleer eens de driver van uw pcmcia kaart .Kijk misschien eens op de website van het merk voor nieuwe drivers

PeterN
12 March 2006, 21:43
Ivm het verkrijgen van een geldig ip adress:
- Rechts klik op 'Mijn netwerklocaties' kies eigenschappen. In het nieuwe window terug rechts klik op de verbinding die voor je internet gaat zorgen (bv draadloze verbinding).
In het nieuwe scherm moet je in het lijstje het protocol 'Internet protocol(TCP/IP) selecteren en op de toets eigenschappen drukken. Hier moet 'automatisch een ip laten toewijzen' en 'automatisch een DSN-serveradres laten toewijzen' aangevinkt staan.
- In de settings van uw router, en dit is voor iedere router verschillend, moet ook bij de LAN verbinding ook DHCP aangevinkt staan. Zorg ook dat tussen het start en eind adres voldoene adressen zitten om uit te delen. Standaard zal dat ergens staan van 192.168.2.100 tot 192.168.2.199 dus 99 adressen (meer dan voldoende)

Ivm draadloos verbinding. Probeer altijd eerst eens via kabel als alles lukt ;)
Beveiliging via mac adres en/of WEP/wap slaat enkel op draadloze verbinding.
Verbindingen rechtstreeks met een kabel hebben deze beveiliging niet ;)

XiMiE
12 March 2006, 22:11
drivers herinstalleerd, een herstel gedaan met de windows cd, ip adressen op automatisch gezet, met de router is dus niets verkeerd (als je met kabel doet), hitman pro laten draaien, 5 online virusscans en mcafe op pc laten draaien, onnodige programma's verwijderd, pconpoint laten draaien, regcleaner, ...
Dus zowat alles wat je kan doen. De laptop gaat nu wel beduidend sneller maar het internet geeft nog altijd hetzelfde probleem, formateren doen we liever niet.
Wat kan ik nog doen!?
Met de kabel in een andere pc te steken graakt die pc onmiddellijk op het net dus het ligt ook niet aan de kabel.
HELP!

PeterN
12 March 2006, 22:20
drivers herinstalleerd, een herstel gedaan met de windows cd, ip adressen op automatisch gezet, met de router is dus niets verkeerd (als je met kabel doet), hitman pro laten draaien, 5 online virusscans en mcafe op pc laten draaien, onnodige programma's verwijderd, pconpoint laten draaien, regcleaner, ...
Dus zowat alles wat je kan doen. De laptop gaat nu wel beduidend sneller maar het internet geeft nog altijd hetzelfde probleem, formateren doen we liever niet.
Wat kan ik nog doen!?
Met de kabel in een andere pc te steken graakt die pc onmiddellijk op het net dus het ligt ook niet aan de kabel.
HELP!

Maar welke fout krijg je?
Doe ook eens: run 'cmd' in het dosvenster 'ipconfig/all' en kijk eens wat ip je gekregen hebt? Je werkt via een router?

XiMiE
12 March 2006, 22:55
fout is beperkt internet. werk met router
resultaten van cmd op laptop:
WINDOWS IP CONFIGURATIE
---------------------------
hostnaam: mitac1400
primaire dns achtervoegsel:
knooptype: onbekend
iprouterung ingeschakeld: nee
WINS-Proxy ingeschakeld: nee


ETHERNET ADAPTER LN VERBINDING
----------------------------------
verbindingsspec. DNS achtervoegsel:
Beschrijving:
Via Rhine II Fast ethernet adapter
Fysiek adres: 00-40-D0-30-54-66
DHC¨ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingschakeld: ja
autoconfiguratie IP-Adres: 169.254.27.69
Subnetmasker: 255.255.255.0
standaard gateway:


sommige plaatsen zijn dus wel vrij:s

KAN IEMAND HELPEN?

PeterN
12 March 2006, 23:11
DHC¨ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingschakeld: ja
autoconfiguratie IP-Adres: 169.254.27.69

Dit ip adres lijkt mij niet van de router te komen. aangezien de rest blijkbaar goed staat, zal je eens moeten gaan kijken in de settings van de router.
Als je router ip begint met 192.168. .... Dan zal zo ook uw ip op uw laptop moeten beginnen. Kijk eens na hoe de router staat? DHCP ingeschakeld , welk ip en geeft hij ip adressen vrij.
Geef eventueel type eens van router om de handleiding te bekijken...

Het probleem doet zich nu ineens voor? Vroeger geen last mee gehad?
Wat heb je gedaan het laatst vooralleer het niet meer ging? Heb je een andere firewall geinstalleerd? Dat die mss roet in het eten gooit?

Ché
13 March 2006, 20:12
We hebben thuis een draadloze ADSL-router van Linksys.
Deze hebben we reeds enkele maanden. Nu opeens geeft hij bij de laptop een
fout. " BEPERKTE OF GEEN VERBINDINGSMOGGELIJKHEDEN ".
Als ik nu de draadloze netwerk probeer te herstellen blijft hij enkele minuten
hangen bij " IP-adres vernieuwen", daarna geeft hij een foutmeldingen
" Netwerk met beperkte of geen verbindingsmogelijkheden ".
Als ik rechtonder in het beeldscherm op het icoon in de taakbalk ga staan
van draadloos netwerk. Nu komy er een tekstballon te voorschijn.
Daarin staat dat hij een UITSTEKENDE signaalsterkte heeft.
Nu snap ik dus niet hoe het komt dat hij een beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft. Kan iemand mij verder helpen?
Ik heb ook nog een tweede vaste computer aangesloten op dit netwerk.
Ook draadloos en hier heb ik geen problemen mee.

Aangezien de vaste pc geen problemen geeft met internet, zou ik de setting van de beide netwerkkaarten eens vergelijken.

De laptop ziet het draadloos netwerk (cfr: uitstekende signaalsterkte)
Het feit dat hij geen verbinding maakt, heeft te maken met het feit dat hij geen geldig ip-adres krijgt. Die 169.254.27.69 is een door de laptop zelf gegenereerd ipadres omdat hij er geen krijgt van de router. Heb je al eens gekeken op het tabblad draadloze verbinding of de vinkjes er staan zoals PeterN al melde??

Heb je wep beveiliging?? zo ja, is het w8woord correct ingevuld op de laptop?

Goldie
17 March 2006, 22:15
Als je bij beschikbare draadloze netwerken gaat kijken is het dan jou router of die van een buurman?
Soms kan het zijn dat er twee routers op dezelfde channel uitzenden en als jij dan dichter bij die van je buurman zit dan probeert je pc daar connectie me te maken en als die van je buurman beveiligd is kan zulk probleem zich voordoen. Dan moet je in de je router de channel veranderen. Staat in meeste routers standaard op 6, 11 of 13. Ben je er al eens vlak naast gaan zitten?