Volledige versie bekijken : Verbingsbrug



gideon
11 March 2006, 15:51
Als je naar netwerkverbindingen gaat en dan met je rechter muis knop op een van de lan verbindingen klikt. Wat betekend dan de verbingsbrug? Wat kan ik daar mee?

ghost
11 March 2006, 16:01
http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/gebruikersinformatie/expertzone/expertcolumns/thuisnetwerken.aspx Scrol naar onder en lees bij media combineren

robbedoeske_007
11 March 2006, 16:28
bedankt wist ik ook niet

gideon
11 March 2006, 19:23
Thanks, dus als ik het goed begrijp kan ik hiermee een netwerk maken zonder dat ik daarvoor een router gebruik of een hub. Maar als ik bijv. twee computer aan elkaar wil koppelen wat van soort kabel moet ik dan gebruiken? een Systeemlinkkabel?

PeterN
11 March 2006, 20:56
Thanks, dus als ik het goed begrijp kan ik hiermee een netwerk maken zonder dat ik daarvoor een router gebruik of een hub. Maar als ik bijv. twee computer aan elkaar wil koppelen wat van soort kabel moet ik dan gebruiken? een Systeemlinkkabel?
Twee pc's aan elkaar koppelen kan je via verschillende wegen (zoals ethernet, usb ,...) Als je een netwerkje wil maken met juist die twee pc's heb je een 'cross cable' nodig. Dit is een ethernet kabel waarbij zend en ontvangst zijn gewisseld aan de uiteinde. In iedere pc zaak ga je zoiets vinden ;)
Maak je een verbinding tss een pc en router, heb je een 'straight cable' of gewone rechte ethernet kabel nodig. Hier is zend en ontvangst niet omgedraaid ;)

Om te weten als een kabel nu 'getwist' omgedraaid is of niet moet je op de isolatie van de kabel kijken. Hierop staat meestal de aanduiding 'cross cable'.
Staat er niks op vermeld, of om helemaal zeker te zijn houd je gewoon beide uiteinde langs elkaar in de zelfde richting. Bij de eind aansluitingen zijn steeds de apparte kabel kleuren te zien van alle aders in de kabel. Is de volgorde van deze kleuren aan beide aansluitingen hetzelfde, is het een 'straight cable' of gewone rechte kabel. Verschilt de volgorde, dan heb je een 'cross cable' ;)

gideon
16 March 2006, 20:13
Dank je wel allemaal. Ik heb nu me andere computer erbij aangesloten! Kan ik nou ook een verbindigsbrug maken met bleutooth adapter?

PeterN
16 March 2006, 22:18
Dus je hebt beide pc's nu met een cross kabel aan elkaar aangesloten ? Deze vormen nu een netwerkje met hun twee? Internet is aangesloten op 1 pc en via het netwerkje ook beschikbaar op de tweede pc?
Wat ga je nu met bleutooth aansluiten en wat is de bedoeling?

gideon
16 March 2006, 23:04
Hetzelfde wil ik doen, maar dan zonder kabels.

PeterN
17 March 2006, 01:00
Een netwerk opbouwen tss twee pc via bleutooth is mogelijk maar niet aangewezen. Bleutooth is eigenlijk daar niet voor gemaakt.
Als eerste heb je de beperkte verbindingssnelheid: een transmissiesnelheid van hoogstens 3 Mbit/s (meestal niet eens 1Mbit/s) is al iets anders dan de 100Mbit/s die je met ethernet haalt (nu zelfs tot 1Gbit/s). Bij een gewone draadloze verbinding, wifi zijn de snelheden 54Mbit/s (en tegenwoordig is het zelfs 108Mbit/s)
De reikwijdte van bluethooth is officieel 50 meter maar op meer dan enkele meters in huis zou ik zeker niet rekenen.
Om een netwerk met bleutooth te maken zal je dat moeten doen met de bijgeleverde software...