Volledige versie bekijken : raar geluid !



fcbke
12 March 2006, 19:15
als ik mijn pc start maakt men pc een raar geluid tot gij is opgestart ik denk dat het mijn voeding is? ( voeding 3jaar oud )

iemand iedee wat dat kan ziijn

vanic
12 March 2006, 19:55
ik denk eerder aan de ventilator op je processor... de ventilator op je voeding
blijft draaien ook als de pc opgestart is... die op je processor kan verminderen eenmaal de pc opgestart is.

dus misschien eens kijken of er niet teveel stof inzit.

fcbke
12 March 2006, 21:17
k tnx zal deze week de pc is open doen , en als het dat niet is best processor vervange zeker? of voeding

vanic
12 March 2006, 21:32
één ding is zeker een processor maakt geen lawaai... dus deze moet je niet vervangen... het enige wat je zou kunnen vervangen is de fan op je cpu... ( of een beetje olie op het lagertje van de fan)

fcbke
12 March 2006, 21:41
k en men voeding ? die is wel 3 jaar oud en ik denk dat het geluid van daar komt

Peter.B
13 March 2006, 07:59
fcbke,als je uwe pc nog nooit hebt uitgeblazen zal het echt de moeite zijn en hoog tijd.bij mijn nicht was het te laat.400€ kosten.
als het met een compresseur is,de druk niet te hoog zetten.

vanic
13 March 2006, 11:09
k en men voeding ? die is wel 3 jaar oud en ik denk dat het geluid van daar komt

ik heb hier computers staan( voor de kids) ... met voedingen die 7 en zelfs 10 jaar zijn...

je zegt zelf dat het geluid weg is eenmaal de computer is opgestart... de fans van je voeding blijven draaien... ( of 't zou een heeeel dure voeding moeten zijn)

dus doe hem open en kijk waar het geluid vandaan komt...

maxweb
13 March 2006, 12:01
Je kan ook eens kijken of het geluid niet van je NorthBridge cooler komt (cooler op je moederbord) want op mijn pc is dat nog altijd de grote lawaaimaker. Ik heb al geprobeerd hem te vervangen door een heatsink, maar ik kon deze niet bevestigen. Nu we hier toch over bezig zijn, kan iemand mij iets aanraden om de cooler te herstellen? Vervangen indien nodig? Alvast alle dank!

fcbke
14 March 2006, 19:03
http://www.yesico.de/products/p_sc560-as12cf.htm

kheb ondertusse een nieuwe voeding besteld , tzou men voeding idd zijn , er is iemand kome kijke en ikheb direct deze besteld ( aangezien ik casemodding doe )