Volledige versie bekijken : OCR software om tekst te scannen in word



Silverwing
12 March 2006, 21:53
Om een tekstdocument direct in word(2003)in te scannen ,en nadien te kunnen bewerken heb ik blijbaar OCR software nodig.
Via google vind ik verschillende links naar sommige zelfs zeer straffe programma's,maar geen van allen is freeware en voor die enkele keer dat ik dat nodig heb ga ik mij dat niet aanschaffen.
Is er geen freeware liefst in het Nederlands die dit kan of zijn er andere manieren om dit te doen?

J.W.
13 March 2006, 01:37
Om een tekstdocument direct in word(2003)in te scannen ,en nadien te kunnen bewerken heb ik blijbaar OCR software nodig.
Via google vind ik verschillende links naar sommige zelfs zeer straffe programma's,maar geen van allen is freeware en voor die enkele keer dat ik dat nodig heb ga ik mij dat niet aanschaffen.
Is er geen freeware liefst in het Nederlands die dit kan of zijn er andere manieren om dit te doen?

Is er bij uw scanner geen OCR-programma bijgeleverd? Ik heb nog geen enkele scanner geweten waar dit niet bij was. Misschien moet u het programma apart installeren vanaf de cdrom die bij uw scanner was.

Ché
13 March 2006, 20:29
@ silverwing;

om welke scanner gaat het hier? Het lijkt me idd ook straf dat er geen software zou meegeleverd zijn. Bij mijn HP was dat bvb precisionscan.

Silverwing
13 March 2006, 23:12
De scanner is een agfa snapscan e 20, en de originele software heb ik niet meer en op de site van agfa kan je enkel maar de twain ndriver downloaden.
Heb via via readiris 8 pro gekregen maar dat werkte maar redelijk,heb nu een trial van readiris 10 ,dat werkt perfect en hiermee kan ik nog 30 dagen verder.
Probleem opgelost.

spruit
15 March 2006, 20:23
aanvullend hieraan, kan misschien goeie ocr-software eens vermeld worden.
Wie is er vertrouwd mee...enz..
Ik dacht dat men vroeger meer werk had met zo'n dergelijke software...meer werk dan zelf de tekst te typen...of is dit nu verbeterd?:wtf:

g_man
15 March 2006, 20:34
Heb hier "Textbridge Pro Millennium Nusiness Edition V9.7" liggen. Engelstalig wel. Is in 't begin nog af en toe moeilijk, moet soms veel aanleren. Hangt ook veel af van het formaat dat je laat lezen. Foto's ed slaat 'm over.

J.W.
15 March 2006, 23:40
aanvullend hieraan, kan misschien goeie ocr-software eens vermeld worden.
Wie is er vertrouwd mee...enz..
Ik dacht dat men vroeger meer werk had met zo'n dergelijke software...meer werk dan zelf de tekst te typen...of is dit nu verbeterd?:wtf:

Ik gebruik nu ABBY Finereader 8.0 Prof. NL.
Aan de tekst moet nog zelden iets worden veranderd.
Ik heb nog maar pas 1700 blz ingescand (OCR) en ik heb misschien 15 woorden moeten verbeteren. Met de versie die ik vroeger gebruikte (ABBYY Finereader 5.0) zouden dat duizenden woorden geweest zijn.
Ik scan de tekst nu in aan 300 ppi gray scale tegenover vroeger aan 900 ppi gray scale. Dus een grote tijdsbesparing.

Silverwing
16 March 2006, 08:18
Zoals ik al schreef:readiris 10 ,dat werkt perfect,geen enkel woord te verbeteren en figuren en afbeeldingen worden probleemloos overgenomen.
Eigenlijk is het net alsof je een copie neemt van je document,alleen met het grote verschil dat je nu het document kan aanpassen alsof je het zelf getypt hebt.
Mocht ik zulk prog.meer nohebben de keuze zou vlug gemaakt zijn.:)

spruit
17 March 2006, 20:15
Zoals ik al schreef:readiris 10 ,dat werkt perfect,geen enkel woord te verbeteren en figuren en afbeeldingen worden probleemloos overgenomen.
Eigenlijk is het net alsof je een copie neemt van je document,alleen met het grote verschil dat je nu het document kan aanpassen alsof je het zelf getypt hebt.
Mocht ik zulk prog.meer nohebben de keuze zou vlug gemaakt zijn.:)

dus tabellen ed worden ook overgenomen,om bv te bewerken in word?

cruwero
17 March 2006, 20:29
Abbyy FineReader 8.0 Professional Edition
Hier kan ik je wel aan helpe maar het is een engelse versie:
Henk