Volledige versie bekijken : Netwerkfuncties



PorkyFrost
13 March 2006, 21:22
ik heb het ooit eens geweten, maar nu dus niet meer, hoe je berichten van de ene pc in het netwerk naar de andere kunt versturen, het enige dat ik nog weet is dat het bij "uitvoeren" was.

ik heb nog een vraag, bestaan er programma's waarmee je kan zien wat er op de andere pc in het netwerk gedaan wordt, weer zo'n maatregel van mijn vader ziet ge :D:good:

Kokki
13 March 2006, 22:18
net send (ip of computernaam hier, geen haakjes) (tekst hier, geen haakjes)

druk dan op enter en huppa je verzend iets.

http://www.computerhope.com/nethlp.htm

maxweb
14 March 2006, 01:15
Wel interessant, heb hier ook nog een vraagje over. Ik heb vroeger op die manier berichten kunnen verzenden, maar kan die 'messenger service' niet uitgeschakeld zijn of worden en kan ik die terug inschakelen? + Waar kan ik dit doen? (Volgens mij schakelt Hitman Pro deze telkens uit, kan dat?)

PeterN
14 March 2006, 01:39
Wel interessant, heb hier ook nog een vraagje over. Ik heb vroeger op die manier berichten kunnen verzenden, maar kan die 'messenger service' niet uitgeschakeld zijn of worden en kan ik die terug inschakelen? + Waar kan ik dit doen? (Volgens mij schakelt Hitman Pro deze telkens uit, kan dat?)
Zal waarschijnlijk uw firewall zijn die het tegenhoud, niet hitman pro ;)

PorkyFrost
14 March 2006, 17:45
kan ik dat dan instellen dat het wel lukt?
ps: moest het nodig zijn, ik gebruik kaspersky anti-hacker 1.8.180.0

PeterN
14 March 2006, 20:27
Dit heb ik nog gevonden: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B843021
Maar zelf ben ik voor al die messengers niet zo erg, er komen nu al te veel popups ;)

PorkyFrost
14 March 2006, 22:44
Ik heb die messenger-service niet staan tussen services bij mij :damn:

PeterN
14 March 2006, 22:53
Typ bij uitvoeren dit in: services.msc
Er opend een venster , daar bij de lijst services moet je dubbelklikken op Alerter
Daar zie je dat het standaard op 'uitgeschakeld' staat.
Maar zoals ik zei, ik rommel daar niet graag in ;)