Volledige versie bekijken : Netwerk printer werkt zeer traag



PeterN
15 March 2006, 23:12
Ook ik zit met een vreemde zaak. Ik heb ergens een installatie gedaan waar bij een oude desktop, een laptop en een netwerkprinter een netwerk vormen.
De oude desktop is met een kabel verbonden naar een router. De laptop is draadloos verbonden naar diezelfde router. Beide werken perfect wat betreft bestanden delen en internet.
Nu is op de router ook een netwerk printer aangesloten met kabel nl de HP photosmart 2610 all in one ( http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=421139&lc=en&cc=us&dlc=en&lang=en&cc=us)
Om de werking van deze printer te controleren heb ik deze zowel aan de desktop als de laptop eens gewoon met een usb verbinding aangesloten en geïnstalleerd. Werkt perfect zo.
Daar na heb ik die dus op de router aangesloten en op beide pc's geïnstalleerd als netwerk printer. Probleem dat zich nu voordoet is dat hij wel op beide pc's wel werkt, maar tergend traag. Om een blad gewone tekst uit te printen duurd dit ongeveer 3 minuten, met een usb aansluiting ongeveer 5 seconden.

De laatste drivers en software zijn geinstalleerd en ik krijg dus ook geen foutmelding daar alles werkt.... maar zo traag is wel niet normaal....
Iemand een idee of ervaring met deze printer?

Milo
16 March 2006, 14:39
Router met interne Fire wall .....??????
Euhm ... waaraan hebt gij die printer gekoppeld ??? aan die £Router , nja dan is da normaal.
Ge moet die printer op een pc instaleren en aan een pc hangen .. ok pc moet dan actief blijven ( gwoon euhm in standby is ook goed )
dus conecteer uw printer aan een van uw pc's en zet printer en bestand delen aan ... lukt wel dan denk ik en euhm ook euh de tijd zal minder lang zijn ... want ik denk dat hij die tijd spendeert aan het zoeken naar die machine ...
Greetz ...
Hope i've been usefull

PeterN
16 March 2006, 16:13
Neen, het gaat hier over een netwerk printer, niet over een gedeelde printer die aan een pc hangt.;) De printer hangt dus via ethernetkabel aan een router!!!
Zie tekening onderaan blz 5 : http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00389680.pdf

De mogelijkheid die jij opgeeft gaat ook wel, maar dan is het zoals jij zegt, dan moet de pc met de printer steeds actief blijven. Ook wordt de pc telkens belast als k iets uitprint via een andere pc. Daar ik de mogelijkheid heb om dit dus anders te doen, zou ik die ook graag benutten. ;)

Aangezien de printer wel werkt en aangezien bestanden delen tssen de pc's ook werkt, zie ik niet dadelijk een fout in het netwerk gedeelte. Zou er een fout zijn, of een firewall dit tegenhouden, dan zou niks gaan. Maar nu werkt het, enkel heeeeel traag.....

Milo
17 March 2006, 13:47
hmmm... dit is dan iets met de verbindings snelheid naat die printer toe .

PeterN
18 March 2006, 23:33
Daar beide pc snel met elkaar en met internet kunnen communiceren, zit het probleem niet in de vebindingssnelheid van de pc's. Enkel de verbindingssnelheid naar de printer , of de printer zelf is een probleem, maar hoe los je dat op of test je dat...
Ik denk dat er niks anders gaat opzitten dan hem via usb aan te sluiten...
Geef niet graag op, maar zo is het niet te doen en ik heb geen idee waar het zou kunnen zitten...

Milo
21 March 2006, 11:01
Wel het zit em zo ......
In een netwerkprinter zit er een soort mini pc .
die ervoor zorgt dat hij stand alone draaien kan.
Dit zorgt voor die delay .... als je hem op ne pc aansluit zorgt die pc voor alles ... nu moet die interne ' computer' voor alles zorgen ... in een printer zit er géén ram en ook géén processor ... dus euhm ......... nja da denk ik zorgt voor die delay .

PeterN
21 March 2006, 14:53
Is thans gemaakt om rechtstreeks aan te sluiten, en een delay kan ik aannemen, maar niet een verschil van 5 seconden met usb en 3 minuten op ethernet voor 1 zelfde blad...
Ik heb hem maar als usb aangesloten op de pc en gedeeld via het netwerk ;)
Dus voorlopig kan ik verder...
Thnx voor de reaktie ;)

Milo
22 March 2006, 14:35
Nja ik denk momenteel da da de beste optie is .
Via ethernet kabel is er altijd een delay ...
nja bij u duurt die delay toch hél lang ..
Al een contact opgenmomen met de helpdesk van die printer ????

burty_party
30 March 2006, 15:03
Ik heb hetzelfde fenomeen ook al es meegemaakt met een brother printer, bij dit toestel kon je de poortsnelheid aanpassen tss 100Mbit/auto/10Mbit.
Op 100 en auto had ik ook klodden (printersnelheid tergend traag) op 10M ging het al een stuk sneller.
Achteraf bleek dat de router defect was??????

PeterN
30 March 2006, 21:24
Router blijkt perfect te werken voor de andere toepassingen... Nu had ik ook al eens met de instellingen van de printer gespeeld en de printerpoort kwestie de snelheids instelling, maar dat gaf geen verandering.
Sinds hij op usb staat en zo gedeeld wordt heb ik geen klagen meer gehoord dus ze zijn het nu zo gewend denk ik ;)

Milo
3 April 2006, 11:56
Ziede wel ...........
;-)