Volledige versie bekijken : Probleem met formulier



kevke
16 March 2006, 08:51
Heb in Frontpage 2003 een voorlopig testformulier aangemaakt met de nodige invulvelden en de knoppen "verzenden" en "wissen". Na het oploaden van dit formulier op mijn website kom ik tot de conclusie dat ik een ingevuld formulier NIET kan verzenden naar mijn eigen email adres wat wel de bedoeling was. Is er iemand die raad weet met probleem? Bedankt op voorhand.
Telenet is mijn server waar mijn website staat (misschien ligt daar het probleem)
Adres van mijn website : http://users.telenet.be/familie.gorissen
Adres van het formulier : http://users.pandora.be/familie.gorissen/Inschrijving%20BBQ/index.htm

Spoorzoeker
16 March 2006, 09:07
Als ik heel even snel kijk, dan zie ik dat je naar een statisch html bestand verwijst ipv een dynamisch php bestand.

(bij Form action=post)

kevke
16 March 2006, 09:17
Ben een volledig leek in dat soort zaken, kan je mij iets meer uileg geven hoe ik dat probleem kan oplossen? Alvast bedankt voor de reactie

Spoorzoeker
16 March 2006, 11:41
Ik hamer er vaak genoeg op, dat men het beste puur html kan leren ipv Frontpge of Dreamweaver.
Gelijk komen er tegenreacties die roepen dat dat absoluut niet waar is.

Als jij html had geleerd en daarna php, had je deze vraag niet hoeven te stellen.

Het probleem is namelijk, dat je door het gebruik van FP dénkt, heel wat te kunnen, maar je ziet het nu zelf:
FP en DW zijn NIET zaligmakend!.

Zip je html-bestanden even in en stuur ze me even, dan zal ik wel even kijken.

kevke
17 March 2006, 08:26
Spoorzoeker, gelieve u te onthouden van verder commentaar. Met dergelijke houding ben ik niets. Je hebt misschien wel gelijk wat je zegt maar ik hou niet zo van de arrogante manier die je hanteert. Wat dat zip bestand betreft, daar kan je naar fluiten ik zal wel ergens anders een oplossing zoeken.

Ivan
17 March 2006, 11:02
De eerste site van ivh was gemaakt met frontpage, en kijk nu waar we zitten.
Je kan niet alles in 1 keer leren, de meeste mensen gebruiken frontpage of dreamwaver voor te starten, er na willen ze verder gaan en php of html leren.

Spoorzoeker
17 March 2006, 12:34
Ik vergelijk het altijd maar met autorijden:

Natuurlijk kun je in een auto stappen en gaan rijden. Vanzelf leer je dan wel wat
wel en niet mag/kan.
Waarom iets niet kan of mag, misschien ontdek je dat ooit ook nog eens en anders, ach, dan passen de medeweggebruikers zich toch aan jouw (asociale) rijgedrag aan ?.

Je kunt er ook voor kiezen om eerst de regels te leren, zodat je wéét waar je mee bezig bent en anderen niet onnodig lastig valt met dingen die je behóórt te weten,
maar waar je van verwacht dat het joú vanzelf komt aanwaaien.

Nou, mooie vergelijking of niet ?. :lol:

ElkeM
18 March 2006, 00:07
Spoorzoeker, hou je opmerkingen nu eens voor jezelf aub!!!
Dit is een forum om elkaar te helpen en wat jij doet is alles behalve helpen! Ik ben het echt meer dan moe.
Ikzelf heb al meerdere sites gemaakt, met dreamweaver, en dan, als ik dat een fijn programma vind om mee te werken is dat mijn mening! Kevke werkt graag met frontpage, oke, goed voor hem, als hij dat een fijn programma vindt om mee te werken moet iemand anders zijn mening niet afbreken!
meningen dienen gerespecteerd te worden!!!
Nooit heb ik een probleem gehad met het formulier en nu ineens wel, dan ga ik toch niet speciaal voor dat probleempje met php of eender wat leren werken als ik weet dat er wellicht een oplossing voor bestaat die wel eens gevonden zal worden en hier door een BEHULPZAAM forumlid zal gepost worden!!!
Het zal in ieder geval minder lang duren als met PHP leren werken om u een plezier te doen!!!

spruit
19 March 2006, 14:40
kevke, ik zou je willen helpen, maar heb zelf nog niet de kennis.
Hetgeen ElkeM zegt, stemt tot een nadenkje.
@spoorzoeker: Ik begrijp zeker jouw standpunt, maar probeer dit niet telkens op te leggen aan anderen, en help eens een leek ;)