Volledige versie bekijken : Grote formule



veysie
16 March 2006, 12:09
Ik heb een probleem, maar het is tamelijk groot. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
In sheet 1 staat er nu nix maar daar zou er vannalles moeten komen.
Als ik bij postcode een postcode invul zou er bij lead time een getal moeten komen.
dit aan de hand van sheet 2. In sheet 2 staan de postcode's in kolom D en E. Dus als ik in sheet 1 een postcode intyp die tussen die 2 postcodes van sheet 2 ligt zou er in sheet 1 het getal moeten komen dat in sheet 2 in kolom F staat. dus als ik bv.: 01070 invul bij postcode zou er 48 moeten komen; en als ik 02770 intyp zou er 24 moeten komen. dit lukt mij dus totaal niet.
dit was het eerste probleem. het 2de probleem is als ik bij sheet 1 een gewicht intyp zou er moeten een prijs komen te staan aan de hande van de psotcode en het gewicht dus(zie sheet 3). het enigste dat ik zou moeten invullen is dus gewicht en postcode. het grote probleem is ook wel dat de postcode's in sheet 3 niet gelijken opdie van sheet 2. in sheet 2 zijn het 5-nummerige en bij sheet 3 zijn het 2-nummerige. vb. 02853 = 02 ; 01513 = 01 ; 08064 = 08 ; ...
Snappen jullie mijn probleem?? het is erg moeilijk uitgelegd maar wist niet anders hoe het te doen.

Hier is mijn bijlage.
http://s54.yousendit.com/d.aspx?id=1QHL82F8JFABI27RWXXIG93BT7

Hopelijk kan er mij iemand helpen.

Groeten Veysie