Volledige versie bekijken : bootable disk nero



minoe
16 March 2006, 18:06
Hoe maak je een bootable disk met nero ?
Na format zijn mijn backuptaken verdwenen.Mag nu terug taken inplannen maar moet nu nieuwe cd(dvd) gebruiken.Zou nu willen bootable disk maken zodat ik de volgende keer na format dezelfe taken kan uitvoeren.Het zijn wel backuptaken van mijn externe harde schijf hé.Zie jullie al denken:na format is toch alles weg.Wil al mijn belangrijkste documenten nog eens op cd(dvd) hebben voor alle zekerheid.Een vriend van mij zijn externe harde is naar de vaantjes en is alles kwijt.Niet interessant hé.
Dus taken backup met nero zijn weg na format(c).Hoe bootable disk maken of heeft hier iemand een andere oplossing voor.
Had ook al gedacht om eerst partities te maken van documenten en afbeeldingen en dan image van maken.Dan branden als dataschijf.Ben niet zeker als je hem als dataschijf brandt en de volgende keer je aangepaste image als dataschijf wilt branden dit zal lukken.Zal misschien lukken maar dan met nieuwe cd of niet.
Het probleem is ook als je dan een backup van je image wil maken groter dan dvd opslagcapaciteit je image moet gaan veranderen en in twee delen terwijl je met nero dit niet hebt.Als je schijf vol is vraagt hij je gewoon een nieuwe schijf te plaatsen en kan je verder werken

minoe
19 March 2006, 01:06
Mag slotje op .Denk da ik de oplossing gevonden heb.

minoe
19 March 2006, 04:01
Mag slotje op .Denk da ik de oplossing gevonden heb.
Dacht de oplossing gevonden te hebben maar werkt niet.
Had een opstartcd gemaakt met nero van backitup en werkt als ik een backup maakte van mijn c: naar mijn externe.Met de opstartcd lukte dit.
Heb dan met opstartcd nieuwe backuptaken ingevoerd en een backup proberen te maken van mijn externe naar mijn cd-dvd station maar lukt niet.Heb wel maar één cd-dvd station.Zou het daar aan liggen ?Mijn opstartcd zit in station en voor backup te maken heb ik een dvd nodig.Of moet ik eerst backuptaken invoeren en dan opstartcd maken.Oeps .Juist.Heb dit ook al geprobeerd maar lukte ook niet.
Tis hier weer moeilijk hé.

filmmachine
19 March 2006, 10:48
Hallo Minoe/

neem hier eens een kijkje.

http://www.schoonepc.nl/instal/startdisk.html

succes ermee.