Volledige versie bekijken : Nut van lijnprofiel verlagen van 6mbit naar 4mbit



Trax
17 March 2006, 10:21
Wat is het voordeel om je op een 4Mbit profiel te laten zetten als je te ver van de centrale zit. Ik zit zelf op een dikke 3km en mijn downloadsnelheid begint zeer hoog maar gaat dan naar beneden en blijft hangen op de snelheid die ik zou kunnen halen volgens de lijntest (volgens configurator 3mbit en een klets) dus alles lijkt me normaal. Waarom dan naar 4mbit laten zetten? Over stabiliteit mag ik niet klagen.

Alvast bedankt!

Btw: provider is edpnet

barbapapa5800
17 March 2006, 12:33
als ik me niet vergis komt dit door pakketverlies.
wanneer je lijnprofiel te hoog staat vanwege de afstand zal je meer pakketverlies hebben dus ook een lagere snelheid.

Kokki
17 March 2006, 16:25
Pakketverlies ja. Maar ik dacht dat, als dat verlies te hoog is, dat je modem niet meer kan synchroniseren en dat dus de verbinding wegvalt.
Als je last hebt van wegvallende verbindingen op de meest onmogelijke tijdstippen, dan helpt het verlagen van je profiel.
In jouw geval zou ik het dus zo laten.
Bij mijn ouders die ver (>5 km) van de centrale zitten hadden we dat dus aan de hand. De verbinding viel heel dikwijls uit. Verlagenvan 4 naar 1,1 Mbit en het probleem was opgelost.

Als je een speedtouch modem hebt, kan je hier ook eens gaan lezen. http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=252&highlight=noise+margin