Volledige versie bekijken : foto's uploaden naar verschillende adressen



rick
17 March 2006, 15:04
Ik zou een aantal foto's willen doorsturen naar verschillende adressen.

Vraag 1: Gaat telenet mij dan het aantal MB's dat ik upload maal het aantal adressen aanrekenen of doet dit aantal er niet toe?

Vraag 2:
Hoeveel MB kan je nu weeral in een keer Uploaden?

Vraag 3: Is de dienst YOUSENDIT hier een goed alternatief voor?

Bedankt op voorhand!

Nostradamus
17 March 2006, 15:27
Hallo rick, je derde optie is de beste denk ik. Pak je foto's in met winzipp of winrar > via yousendit uploaden > copie van de link > en die link dan doorzenden naar de door jou gekozen verschillende adressen ;)

Baloeke
17 March 2006, 15:34
Antwoord 1 : Ja telenet gaat elke foto aanrekenen maal het aantal keer verzonden.

Antwoord 2 : Ik dacht rond een 5 MB per mail

Antwoord 3 : Deze dienst is betrouwbaar voor zulke zaken, doch rekening houden met, vermoedelijk een foto is een link of je moet die foto's gaan inpakken met bv winrar.

Als alternatief zou ik opteren voor www.mijnalbum.nl (http://www.mijnalbum.nl) of kijk eens op http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=26712&highlight=uploaden

rick
17 March 2006, 16:47
OK bedankt voor de snelle reactie, ga het eens uittesten:good:

barbapapa5800
17 March 2006, 17:11
@baloeke
dus volgens jou is dit senario van toepassing:
ik stuur 1 mail naar 20 emailadressen, de mail is 5mb groot, dan zou telenet mij 5X20=100mb aanrekenen.

hier heb ik toch mijn twijfels over, of interpreteer ik het verkeerd?

edit: je hebt vraag 1 verkeerd begrepen, rick vraagt of het aantal geadresseerden van belang is.

spruit
17 March 2006, 21:01
Vraag 1 vind ik dus een goeie. ;)
Heb er zelf nog niet bij stilgestaan. Zal eens 2 keer nadenken voor ik "zware mails" verstuur. Misschien wat regelmatiger de bcc functie gebruiken.
Ik denk wel niet, dat de bijlage's bij telenet verrekend worden per geadresseerde. Dat zou pas absurd zijn. :)

Baloeke
18 March 2006, 01:42
Heb mij zot gezocht, in verband met die eerste vraag, maar helaas niets gevonden

Als je logisch redeneert doe je een upload, in dit geval, naar andere email adressen. Volgens mij gaat dus telenet tellen voor de geposte bijlage in de mail, maal het aantal geadresseerden. Ik kan natuurlijk hierin verkeerd zitten, maar met telenet weet je nooit...

barbapapa5800
18 March 2006, 07:44
wat mij het meest logische lijkt is dat je vanop jouw pc een upload doet naar de server van telenet.
dat verkeer komt op jouw teller.
elke ontvanger van de mail krijgt ook het volume van het downloaden op zijn eigen teller.
anders zouden mailtje dubbel aangerekend worden.