Volledige versie bekijken : Nieuwe PC installeren - gegevens overzetten.



rrnico
18 March 2006, 15:35
Binnen een goede week zal ik een nieuwe PC zelf samenstellen met hier en daar gekocht onderdelen (experiment?). Ik heb nu een schijf van 40 GB en die blijft in mijn huidige PC. In de andere zal een schijf zitten van 120 GB. Graag had ik alles van de 40 GB schijf op de nieuwe geplaatst.
Hoe moet ik dat doen? Met backup Nero en restore op de andere schijf? Of moet ik alles opnieuw installeren? Oef................

cruwero
18 March 2006, 15:47
Als je windows bedoeld dan zal je beslist opniew moeten installeren,dit in verband met je drivers:
Henk

Nikolas
18 March 2006, 15:59
1) Je windows zal je normaal gezien opnieuw moeten installeren.
2) Je documenten en andere gegevens kun je overzetten op verschillende manieren:

- met een crosscable, waarmee je de twee pc's met elkaar verbindt en alles overzet
- via netwerk, als je een thuisnetwerk hebt (door schijven te delen)
- door die HDD van 40GB te versteken, alles te kopieren wat je wilt hebben, en dan terug te steken in die andere pc

Dit zijn allemaal methodes waar je geen extra hard- of software voor nodig hebt. Tenzij een crosscabeltje van +/- € 3 ofzow.

rrnico
18 March 2006, 16:29
Ik zal best inderdaad windows opnieuw installeren en dan gewoon de HD versteken en kopiëren van de 40 naar de 120. Werkt dat goed? Ik bedoel alle programma's. Moet ik best niet met backup en restore werken?

Nikolas
18 March 2006, 16:31
//error - False Information//

cruwero
18 March 2006, 16:31
Nee is niet nodig als je het op deze manier doet.Je kan alles dan over zetten van de ene HD naar de andere HD:
Henk

Nikolas
18 March 2006, 19:11
Nee is niet nodig als je het op deze manier doet.Je kan alles dan over zetten van de ene HD naar de andere HD:
Henk

Mijn excuses voor de foute info.

rrnico
18 March 2006, 22:37
Vraag me wel af of alles nog zal werken. Ik denk aan vermeldingen in register enz....... of wordt dat allemaal meegekopieerd. Moet je werkelijk alles kopiëren, ik bedoel ook systeembestanden? Nu zal wel geen kwaad kunnen gezien Windows al vooraf geïnstalleerd werd en een gekopiëerd bestand overschijft dan gewoon het bestand met dezelfde naam. Of heb ik het verkeerd voor?

barbapapa5800
19 March 2006, 07:02
je moet niet je hele HD kopieren he.
enkel de gegeven kan je recupereren.
dwz je email adressen, emails zelf, je favorieten, foto's, ...
wat niet zal lukken is een geinstalleerd programma kopieren naar je nieuwe pc.
dan kom je idd in de problemen met je registervermeldingen.
alles wat je ooit hebt geinstalleerd zal je opnieuw moeten installeren.
kijk hier (http://www.ivanhoejupiler.be/t28539-herinstallatie-van-windows-xp.html) eens.
of hier (http://www.schoonepc.nl/)

rrnico
19 March 2006, 10:07
Tsja is wat ik dacht. Dus alle geïnstalleerde programma's dienen opnieuw geïnstalleerd en dat is nu juist het grootste werk. Ik dacht dat dit misschien te vermijden was door bv. een backup en restore.... Blijkbaar niet?:wall:

Nikolas
28 March 2006, 13:51
Neen, aangezien die programma's bepaalde waarden in het register nodig hebben, en die kun je niet overzetten.