Volledige versie bekijken : Problemen met DVD-RW



surfer
19 March 2006, 11:08
Als ik een data DVD wil maken met nero lukt dat niet. Ik selecteer verschillende mappen die als data worden aangeduid maar die wel verschillende dingen bevatten : avi;img;....
Zowel met Nero burning ROM als Nero express krijg ik als melding voer de te beschrijven schijf in.

P.S. CD-RW of DVD-R geeft geen problemen.

lucske
19 March 2006, 11:13
als je nero 7 gebruikt kan het door deze komen heeft nog veel kinderfouten indien dit zo is zou ik nero 6 opnieuw eens installeren en kijken of je dan dezelfde foutmelding krijgt :)

filmmachine
19 March 2006, 18:01
volkomen met Lucske eens.

surfer
19 March 2006, 20:40
Nero 6 OEM opnieuw geinstalleerd met updates, maar het probleem blijft hetzelfde

stertje
21 March 2006, 17:39
Bent u zeker dat uw brander dvd-rw kan schrijven

Sommige branders herkennen aleen maar dvd+rw

surfer
21 March 2006, 22:20
Ja, ik heb nog niet zolang geleden een dvd-rw gebrand van hetzelfde type zowel een data dvd als een image gebrandt op een dvd-rw.

cruwero
21 March 2006, 22:36
Maak regelmatig en handmatig de directory (map) Temp leeg. Start hierna je PC opnieuw op !
Voer schijfcontrĂ´le uit.
Defragmenteer je harde schijf.
Zorg bij het branden dat er geen programma's op de achtergrond draaien.
Tracht voldoende schijfruimte vrij te houden.
Henk

surfer
23 March 2006, 01:24
Doe ik allemaal maar ik blijf met de vraag zitten waarom hij een nieuwe dvd-rw niet aanvaardt.

Peter.B
23 March 2006, 07:17
en als je de dvd-rw erin steekt en dan op wissen of formateren klikt.ik zou dit eens proberen,maar ben hier helemaal niet zeker van.

surfer
24 March 2006, 11:31
Wat betekent PMA update failure?
Could not perform start of Disc-at-once?

Hilaire
24 March 2006, 21:44
Hebt U al een firmware-update van uw
dvd brander geprobeerd.

Bij die updates herkent de brander meer type's
dvd schijfjes.

Hilaire de Tipelaire

surfer
25 March 2006, 09:43
Ik heb op een andere computer geprobeerd om een dvd-rw te branden ook met nero en dezelfde bestanden en dat lukt. Het probleem ligt dus niet aan de media maar aan mijn dvd schrijver.Het is een DVD-RAM station MATSHITA schrijfstations SAMSUNG MP0804H. Hoe moet ik een firmware-update doen?

surfer
25 March 2006, 10:24
Ik heb nog een beetje gegoogled en denk dat de dvd schrijver een MATSHITA-UJ815A is. Waar kan ik controleren of er een update bestaat. IK heb deze laptop nog maar 1 jaar.

filmmachine
25 March 2006, 19:39
hallo Surfer.

kijk uit dat je niets verkeerd doet.

hier is een TIP.
download de trialversie van EVERST installeer het even.

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=3&lang=en

en je weet precies wat je allemaal in je PC (laptop )hebt.
en als je kijkt nadat je het geinstalleerd hebt bij...Opslag..Optische Apparaten
dan zie je aan de rechterkant je DVD aan gegeven staan.
klik daar 1x op en eronder komt van alles over de Dvd te staan .
kijk je onder achter de DVD info dan zie je daar ook waar je de juiste Updates kan uithalen ervoor,door gewoon een dubbelklik op dat linkje te geven.

succes ermee.

surfer
26 March 2006, 08:45
Bedankt Filmmachine,
EVERST heeft mij duidelijk alle info gegeven over mijn optische stations. Spijtig dat ik de PC notebook fabrikant moet contacteren om meer uitleg over mijn probleem.

Ik heb gisteren nog een dvd-rw ingestoken en kreeg als antwoord lege cd? Terwijl er in werkelijkheid dvd bestanden opstaan die perfect spelen op een andere pc of een gewone dvd speler.

Als ik een antwoord krijg van de fabrikant laat ik het hier zeker weten.