Volledige versie bekijken : Lage downloadsnelheid met Azureus



Trax
21 March 2006, 12:54
Ik gebruik Azureus al een tijdje en het werkt goed. Alleen de download snelheid gaat bijna niet boven de 30kb/sec terwijl ik zeer veel peers en seeds verbonden heb. Ook mijn NAT is in orde omdat ik de standaard poort die Azureus aangeeft hiervoor heb open gezet. DHT is ook in orde. Ik zou echt niet weten hoe het nu nog kan komen dat ik echt niet sneller kan downloaden, het is erg frutstrerend als je met 450 peers verbonden bent en nog maar tegen een slappe 30kb/sec kan downloaden.

Weet aub iemand raad?

Alvast erg bedankt!

depol99
21 March 2006, 14:06
Hoeveel staat je uploadsnelheid?
Want de downloadsnelheid is afhankelijk van de upload.

Zelf ben ik afgestapt van Azureus naar µtorrent omdat azu teveel geheugen vreet naar mijn mening.

Trax
21 March 2006, 14:47
Sorry vergeten te vermelden. Upload staat op 45kb/sec dat is ongeveer 75 procent van mijn maximum en wordt aangewezen door azureus.
En het vreet idd wel veel geheugen.

Nog suggesties?

nielsvandesype
21 March 2006, 15:13
Je deelt toch ook je reeds gedownloade files. Want als je dit niet doet ga je ook geen grote downloadsnelheid krijgen. Ook je shareratio is belangrijk. Ga hier eens kijken : http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/Increase_download_speed

Trax
21 March 2006, 16:45
Mja, moet ik misschien idd dan toch eens gaan toestaan.

Trax
22 March 2006, 09:21
Ik dacht even dat het beter ging, maar nu blijft mijn DHT firewalled terwijl ik poort 44748 forward en mijn NAT ok is. Hoe kan ik die DHT ook "vrij" maken?
Nu is het lampje oranje!

Nogmaals bedankt!

nielsvandesype
22 March 2006, 17:54
Dat probleem heb ik ook voor met Azureus. Zelfs als ik de poorten openzet. Ik kan het oplossen als ik even mijn firewall uitschakel en dan weer inschakel en Azureus herstart. Heb je ook de allerlaatste versie reeds geïnstalleerd nl versie 2.4.0.2 ? De meeste gebruikers van Azureus hebben wel eens te maken met de dht foutmelding. Nog een kleine vraag ga eens kijken bij gereedschappen,configuratie,overdracht en zie dat daar bij globale maximum downloadsnelheid 0 staat (of oneindig) want anders beperk jezelf je downloadsnelheid. Ik had dat ook eens verkeerd ingevuld en had toen ook lage downloadsnelheden (pas op je moet ook geen wonderen gaan verwachten). Vergeet NIET op de opslaan toets te drukken.

Trax
27 March 2006, 09:13
Opgelost. Het heeft blijkbaar ook enorm veel invloed hoeveel je op het moment zelf aan het seeden bent.

Merci voor de reacties.