Volledige versie bekijken : probleem met draadloos internet



RedRum
23 March 2006, 02:47
hoi

ik heb vandaag een router van Dlink gekocht de DI 624 samen met de pcicia kaart DWL-G650+ voor de laptop

heb alles geinstallerd op de laptop (werk met windows XP met SP2) de router aangesloten zoals aan gegeven en loopt een kabel van de router naar de vaste pc waar ik internet heb. maar de laptop vindt geen router volgens hardwarelijst is de kaart geinstaleerd en herkent in windows

wat doe ik fout of ben ik ergens een intelling vergeten ?

laptop =
pen 3
1.5ghz
256ram
draaid op win XP met SP2

PeterN
23 March 2006, 09:12
Aangezien je internet hebt op je vaste pc is dit al inorde. Je router werkt en vind de kabel.
Voor het wireless gedeelte moet je op volgende letten:
- Installeer je pcmcia kaartje met de meegeleverde drivers en software.
- Ga via uw vaste pc naar de instellingen van uw router (start internet explorer en daar ardes 192.168.0.1 / bij het inlog scherm inlog admin password leeg laten)
Ga naar tabblad wireless en zorg daar dat deze enabled staat. Onthoud ook de SSiD die daar staat en eventueel kanaal nr. Zorg dat encryptie af staat, beveiligen kan je later doen als alles werkt.
-Op uw laptop moet je nu alles instellen via de meegeleverde software van uw pcmcia kaartje, dus niet via de wizard die standaard in win xp zit.
Normaal zal hij, als je hem laat scannen uw netwerkje met die ssid naam reeds zien

RedRum
23 March 2006, 12:06
ik heb in de router de naam default veranderd naar test en deze ziet de laptop nu ook

maar is een onveilige verbinding staat er vermeld en is een minutje ofzo bezich proberen de verbinding te maken maar lukt hem blijkbaar niet

mss ook even vermelden dat ik telenet turbo heb en firewal van windows gebruik deze ook even afgezet heb maar zonder suc6

begrijp echt niet waarom hij geen verbinding maakt als hij weet dat die router er is

PeterN
23 March 2006, 21:37
Zorg om te testen dat je niet te ver van de router zit.
Daar de laptop de router 'test' ziet is dit al een goed teken. De verbinding is 'onveilig' daar je nog geen wep of wap encryptie hebt ingesteld aan beide kanten, dus dit is ook normaal.

Normaal als alles inorde is zou beneden een ikoontje met 1 computer zichtbaar moeten zijn. Hierbij staan twee boogjes als er verbinding is. Indien geen verbinding, dan staat er een rood kruis door. Let op dat je het ikoontje niet verwart met dat van uw gewoon netwerk, kabel, dat is een ikoontje met twee pc ;)
Als je geen verbinding hebt, kijk dan eerst als de pcmcia kaart goed is geinstalleerd via configuratiescherm, systeem, hardware
Daarna klik rechts op het ikoon 'mijn netwerklocaties'. Kies hier eigenschappen. Klik rechts in het nieuwe scherm op 'draadloze netwerverbinding'. Kies hier weer voor eigenschappen. Een venster met de eigenschappen van uw draadlozeverbinding is nu open. Selecteer in het lijstje 'Internet-protocol (TCP/IP)' en druk dan op de toets eigenschappen. Op het tabblad 'algemeen' moet je 'automatisch een ip adres laten toewijzen' aanvinken en 'automatisch een DNS laten toewijzen' aanvinken. Druk op ok en start opnieuw op.
Start nu de configuratie tool die mee is geïnstalleerd met de dwl-G650 pcmcia kaart op. Druk daar op rescan. Normaal moet dan daar de router 'test' worden gezien. Als je nu connecteerd met 'test' zou beneden dat ikoontje met 1 computer van een rood kruis naar de twee groene boogjes moeten gaan. Als je gewoon uw muis op dit ikoontje zet, krijg je een info box met wat uitleg, zoals uitstekende verbinding , snelheid enz.
Gebruik dus de configuratie software van uw kaartje, niet die van xp zelf!
Configuratie zou op infrastructure moeten staan, ssid op test, kanaal zal hij zelf zoeken, standaart is dit 6 en de rest op automatisch.

Succes ;)

RedRum
24 March 2006, 02:06
thx voor de duidelijke info

maar ik denk dat er een fout in de instal cdrom zit ik krijg het icoontje onderaan enkel voor een seconde te zien bij het opstarten van de pc en volgens de handleiding moet ik via dat enkele instellingen doen heb de laptop geformateerd en staat nu enkel de pcicia kaart ge installerd en probleem blijft zich voor doen ik ga nu op zoek op de site van dlink voor die untility

ik zie de router onder test ip en dergelijke staat op automatisch maar verbinding kan niet gelegd worden en volgens de handleiding mot ik via die tool van dlink het automatisch zoeken van windows uit zetten maar heb die tool niet of mischien wel maar met fouten

greetzzz

RedRum
24 March 2006, 12:52
hoi

ik heb dan toch die untility tool verkregen nu heb ik ingestelt dat windows de draadloze verbinding niet mag maken mar dat ik het dus doe via die tool zoals in de handleiding staat maar ben nog geen stap verder

of wel zegt hij geen kaart ge vonden
of ik zie de verbinding test in die tool en krijgt hij toch geen verbinding

ik snap er echt niets meer van

PeterN
24 March 2006, 14:37
hoi

ik heb dan toch die untility tool verkregen nu heb ik ingestelt dat windows de draadloze verbinding niet mag maken mar dat ik het dus doe via die tool zoals in de handleiding staat maar ben nog geen stap verder

of wel zegt hij geen kaart ge vonden
of ik zie de verbinding test in die tool en krijgt hij toch geen verbinding

ik snap er echt niets meer van

Daar is toch ergens iets mis... de foutmelding 'geen kaart gevonden' zou nooit mogen voorkomen als je pcmcia kaart in de laptop hebt steken. Anders eens proberen alles te verwijderen en terug te installeren...

RedRum
25 March 2006, 01:08
van die meening was ik ook alles verwijderd

heb ik reeds 3 maal gedaan en om zeker te zijn ook een systeem herstel en alles weer op gezet

heb vaag vermoeden dat t aan de laptop ligt als ik de pc opstart vindt hij de kaart niet als ik de kaart uit en in klik vindt hij ze wel en ziet ij de router maar de verbinding komt niet tot stand

ik ga morgen na t werk naar de pc winkel met de laptop om daat de testen uit te voeren of het de kaart zelf niet waar een fout in zit

zelf denk ik dat ik niet veel andere keuze heb de instaleren en her instaleren heb ik aantal keer gedaan hij ziet ook degelijk het netwerk via de router is deze pc online

dus ofwel een domme instelling vergeten of de kaart lijkt mij de mogelijkheden van het probleem allee hoop ik als het de laptop is zal ik moeten overstappen naar usb verbinding

PeterN
25 March 2006, 13:08
Kaart zou steeds moeten werken, maar wat wel kan zijn is mss dat het iets te maken heeft met het batterij systeem. Veel laptops schakelen standaard een heleboel dingen uit om niet onnodig de batterijen te belasten. Pas als je iets gebruikt( bv door het herinsteken van die pcmcia kaart) wordt dat stukje opgenomen in de hardware list.

Hoe dan ook, als het nieuw is en onder garatie, even terug naar de winkel, dan ben je zeker ;)

RedRum
25 March 2006, 22:56
hoi

bedankt voor alle info

ik ben vandaag naar de winkel terug geweest en er was een probleem met de kaart en deze wordt nu op gestuurd heb nu een usb stick gekocht voor toch het draadloos netwerk te gebruiken en deze werkt zoals verwacht zeer goed

mijn kaart hebben ze in de laptop terplaatsen gestoken (hadden de zelfde er in zitten) en daar vondt hij ook de router maar verkregen ook geen verbinding

thx voor de raad

greetzzz RedRum

PeterN
26 March 2006, 21:15
ggd, hier mag dus een slotje op ;)