Volledige versie bekijken : AMD of Intel



Meleke
23 March 2006, 12:06
Hallo...
ff vraagje ivm wat we op't werk best aanschaffen, intel of AMD...
Ik heb altijd geleerd op school (jaja :) ) dat Intel beter is voor rekenkundige programma's (zoals voor boekhouding, loonberekening, ...) en dat het ook stabieler is voor een onderneming of voorziening. En dat AMD beter is voor Games, dus op grafisch vlak. Klopt dit?

Groetjes

bensix
23 March 2006, 12:40
pfff amd of intel. heb 1 maal intel gehad en ben overgestapt op amd. En wil niets anders meer dan amd. Maarja hangt van persoon tot persoon.
Als de 1 beter is voor bewerkingen en de ander voor games zou ik niet kunnen zeggen. Bij mij werkt het allemaal goed.

PorkyFrost
23 March 2006, 13:58
ik heb altijd al hetzelfde gehoord meleke :) ook al geloof ik niet dat er zóveel verschil is ze :)

GuntherS
23 March 2006, 14:26
Ik vind persoonlijk dat een AMD véél stabieler is dan een Intel.
Ik heb hier thuis een AMD Athlon 550+, een AMD Sempron 3000+ en een Intel P4 2,65Ghz.

Uit mijn ervaring blijkt dat de AMD's het beter blijven doen (hier is het toch zo) want ze worden allemaal voor dezelfde dingen gebruikt hier. Internet, msn en af en toe een spelletje.
De Intel werkt ook trager vindt ik.

Nikolas
23 March 2006, 15:06
Ook ik heb hetzelfde gehoord als meleke zegt,
maar dat verschil is volgens mij zeer relatief.

Kijk eens in deze (http://www23.tomshardware.com/cpu.html) chart welke twee processoren overeenkomen qua presaties en neem dan de goedkoopste. Punt.

Meleke
25 March 2006, 18:43
Ok, bedankt voor de info sjiek