Volledige versie bekijken : linux hosting?



broske
23 March 2006, 19:21
Wat is het verschil tussen een linux hosting en een windows hosting?

ik weet nu ook wel dat een
linux host op een linux server draai en een windows host op een windows server. Maar wat is het verschil voor mij?
Kan ik met mijn windows pc een php forum installeren op een linux server ,op dezelfde manier als op een windows server?
Of ben ik verplicht om een windows host te nemen waneer ik met windows werk, en kan ik met een linux host dan niets doen?
Deze bv http://www.1-eurohost.com/nl/linuxhosting.html
En op mijn pc staat windows xp.
Of heeft dat niets met elkaar te maken?

Alvast bedankt voor de reactie's

Martijnc
23 March 2006, 19:24
Er is geen link tussen de host en ja pc, Je kan gerust een linux hosting nemen als je op jouw pc werkt met windows.
Als je dan een linux hosting neemt, Kan je probleemloos een php forum instaleren.

Spoorzoeker
23 March 2006, 21:13
Ik weet het niet zeker, maar op een Windows server gebruiken ze ASP en op een linux server gebruiken ze PHP.

broske
23 March 2006, 21:25
Bedankt mannen

Martijnc
23 March 2006, 21:28
Ik weet het niet zeker, maar op een Windows server gebruiken ze ASP en op een linux server gebruiken ze PHP.

Eurohost heeft op de Windows servers ook php geinstaleerd:)

Mattehh
23 March 2006, 21:33
Ik dacht dat je als je windows had geen asp kon instaleren of omgekeerd :)

Martijnc
23 March 2006, 21:36
Asp werkt alleen op windows ==> ASP is van windows dacht ik :)
PHP werkt op beide

Ivan
23 March 2006, 22:00
Je pc heeft niets te zien met host dat je gaat nemen hoor.

Jelle
23 March 2006, 22:11
Asp werkt alleen op windows ==> ASP is van windows dacht ik :)
PHP werkt op beide
Idd, zo is het.

ASP en ASP.NET zijn programmeertalen van Microsoft.

Als je geen ASP nodig hebt, dan is Linux hosting het beste. Linux is immers gratis, voor Windows hosting moet het hostingbedrijf een licentie kopen bij Microsoft, wat uiteraard in duurdere prijzen resulteert.

Icemar
24 March 2006, 19:55
als je een forum op je website wil maken zou ik zeker kiezen voor linux omdat je bij linux gelijk in je ftp een chmod kan uitvoeren en bij windows niet dit moet apart worden aangestuurt en werkt heel omslachtig .
dit ff als kleine aanvulling

Mattehh
25 March 2006, 11:19
Idd, zo is het.

ASP en ASP.NET zijn programmeertalen van Microsoft.

Als je geen ASP nodig hebt, dan is Linux hosting het beste. Linux is immers gratis, voor Windows hosting moet het hostingbedrijf een licentie kopen bij Microsoft, wat uiteraard in duurdere prijzen resulteert.
Ik wist dat het met asp te maken had, maar ik wist niet wat bij wat werkte ;)
Ik zou je idd dan ook linux aanraden, zo als Icemar zegt.