Volledige versie bekijken : PC doet niets meer



surfer
23 March 2006, 22:53
Sinds een tijdje heb ik een oude pc in gebruik door de kinderen. Een Packard Bell, Club 2600rw, Celeron 600Mhz, 64MB RAM dynamisch gedeeld met video, 15GB harde schijf.

Deze middag stel ik vast dat ik hem niet meer kan aanzetten. Als ik de knop induw brandt er geen lichtje meer en hoor je ook niets. Het beeldscherm krijgt wel nog stroom, lampje brandt.

Is de voeding stuk of wat kan de oorzaak zijn? Heeft er ook iemand een idee waar ik eventueel een nieuwe kan vinden. Is het voldoende om RAM bij te steken of te veranderen om XP erop tel aten draaien in plaats van windows 98 wat er nu op staat?

Alvast bedankt voor jullie reacties

compuchrisje
23 March 2006, 23:17
Hoogstwaarschijnlijk de voeding ja, die kan je in een gewone pc-herstelshop wel vinden, met wat geluk zelfs in een kringloopwinkel. De technische details kan ik niet meedelen. Maar.. met een Celeron 600Mhz ga je geen XP kunnen draaien, hoeveel geheugen je er ook bijpropt. Best mogelijk dat grotere geheugenbankjes zelfs niet onderdersteund worden door die processor en/of je moederbord. 'k Ben zelfs niet zeker of je 2000 of ME zou kunnen draaien. De prijs voor een voeding kan je ongeveer inschatten door eens bv naar onze sponsor's site te gaan kijken.
http://www.backoffice.be/

cruwero
23 March 2006, 23:20
als je niks brandt of geluid hoort dan is dat inderdaad je voeding,maar loop alle kabels een na,misschien zie je wat over het hoofd:
Henk

guyke25
24 March 2006, 01:41
sorry compuchrisje
op een celeron 600mhz kun je perfekt win-xp draaien
als je er 256Mb geheugen insteekt.
Gaat met 128Mb ook maar dat gaat niet vlot

Ik heb het al weten draaien op een celeron 366Mhz en die draait ook goed
je moet er natuurlijk geen topprestaties van verwachten.
Maar dat gaat

als je er meer wil over weten kijk op de link hieronder
http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/pro/productinformatie/systeemvereisten.aspx

surfer
24 March 2006, 10:29
Bedankt voor jullie reacties

Kokki
24 March 2006, 14:06
Kan je nergens een voeding vinden zodat je kan testen of het de voeding en alleen de voeding is? Een buur die nog een oude pc heeft staan?
Op een 600 MHz pc kan je idd XP instaleren maar je moet er geheugen gaan bijsteken (zoals guyke zegt)

compuchrisje
24 March 2006, 21:20
Kan best guyke, als ik sommige moet geloven draait XP zelfs in een ouwe schoen, zolang er niks méér bij komt en dan vliegen de blauwe schermen je rond de oren.

mendel
24 March 2006, 22:00
Kan best guyke, als ik sommige moet geloven draait XP zelfs in een ouwe schoen, zolang er niks méér bij komt en dan vliegen de blauwe schermen je rond de oren.

http://tweakers.be/nieuws/40951 moehahahah:good:

ripperke
24 March 2006, 22:25
Het kan ook je moederbord zijn die het begeven heeft
hier net hetzelfde voor gehad.
Al mijn 2 de moederbord in 2 jaar tijd

guyke25
25 March 2006, 01:59
Geloof het maar
heb het over mijn oude pc
is een celeron366Mhz met 256Mb Ram
en heb dat daaropstaan om het een en ander op te proberen.
Haalde dat maar even aan omdat er gezegd werd dat xp niet ging op een 600Mhz
Maar dit is nu offtopic daar is surfer zijn probleem niet mee opgelost.

Zou zeggen als het een gewone atx-voeding is die kun je toch wel even vinden om te proberen,want denk ook wel dat het de voeding is

surfer
25 March 2006, 11:34
Hallo iedereen,
Ik heb zojuist voor het eerst deze oude pc opengedaan. Kan iemand mij vertellen wat soort voeding dit is en hoeveel een nieuwe of 2de handse mag kosten.
Model No : Fsp 145-61GN
input 115/230 V
output 145W
ATE/OK
HI-POT/OK

Wat RAM betreft heb ik dit eruit gehaald
2 latjes met volgende info
PC 100-222-620
PC 133
Klopt dit?
Ik had graag 264 erin willen zetten maar weet niet of dit mogelijk is?

Alle hulp is welkom. Alvast bedankt

surfer
8 April 2006, 22:27
Enkele weken geleden was mijn oude PC die door de kinderen word gebruikt stuk. Hij deed niets meer. Dankzij deze site en jullie reacties heb de voeding veranderd op eigen "krachten" en met succes. De kinderen kunnen terug spelen met musti, poeh.....

BEDANKT

compuchrisje
8 April 2006, 22:36
Leuk om te horen en bedankt om het te melden!