Volledige versie bekijken : Firewall



jekrussek
24 March 2006, 22:43
Hallo ik heb een vraagje moet ik nog een firewall instaleren op men pc's als ik in men speedtouch 510i multi men firewall heb aanstaan en ook nog eens de firewall van xp sp2 heb ik dan nog een firewall nodig?

smurfslover
24 March 2006, 22:55
1 firewall is meer als genoeg ik zou er nooit meer als 2 gebruiken vertraagt toch maar alles en veiliger wordt je er toch niet door. Verkies best wel een hardware firewall boven een software-firewall

Krikkie
24 March 2006, 23:04
Ik kombineer toch liever de twee...
Een hardware firewall van mijn router en voor de controle (up- en download) via mijn softwarematige firewall (ZoneAlarm Pro).
Je verschiet ervan hoveel ik nog kan blokkeren via deze laatste...
De firewall van XP zou ik uitschakelen, die trekt volgens mij op niet veel... Hij laat nog te veel door en ik heb er niet zo'n goede controle over.

Groetjes Krikkie

PeterN
25 March 2006, 00:00
Zoals Krikkie al aangeeft, die van xp uitschakelen. Deze gaat enkel je systeem vertragen en stelt voor de rest niet veel voor;) Natuurlijk voor iemand die geen firewall heeft is deze beter dan niets.
Voor normale doeleinden, en ik bedoel daarmee als je niet met supergeheime dingen bezig bent, en niet op risco volle sites overal op ieder scherm op 'yes' klikt, gaat je hardware firewall voldoende zijn. Wil je veiliger zitten is een software firewall erbij steeds nog beter, maar zal uw systeem steeds wat vertragen.
Maar je moet ook even bedenken waarmee je bezig bent, en dat zal ieder voor zich moeten uitmaken nl:
Voor mij dient een pc om op te werken en niet om te beveiligen. Zonder beveiliging gaat het nu eenmaal niet meer, maar voor de rest zorg ik dat er geen levensbedreigende dingen op mijn computer staan ;) Ik zie ook niet in waarom een hacker net mijn pc zou uitkiezen terwijl er zoveel leukere pc's staan om te hacken.
Dit risico neem ik, en ik heb dus enkel een hardware firewall.