Volledige versie bekijken : Laptop kapot, processor?



durbo
25 March 2006, 01:29
Hoi allemaal ik ben nieuw op het forum en heb meteen een vraag,
Is mijn processor kapot? hoe weet ik of mijn processor kapot is?

Laptop start niet op alleen het lampje van power gaat branden. Al laat ik hem gewoon aanstaan gaat na een poosje de koeling draaien:shocked:. De cpu word onwijs heet terwijl die niet eens werkt.:wall: Soms werkt ie wel soms niet en dan valt ie na een poosje uit en heb ik deze problemen. Kan iemand mij helpen? alvast bedankt:good:

greg
25 March 2006, 05:09
ik vrees dat het je harde schijf is die defect is

Nikolas
25 March 2006, 11:49
ik vrees dat het je harde schijf is die defect is

Dan zou hij toch een POST screen krijgen? (Power on Self Test, dat scherm met die wit en zwarte letters, juist na opstarten).

Ik zou niet weten wat het probleem is, het kan vanalles zijn.
Uw moederbord, uw geheugen, ev. toch uw processor, ik zou hetniet weten.

durbo
25 March 2006, 13:44
ik krijg helemaal niets te zien op mijn scherm het scherm blijft uit. alleen het lampje van power gaat branden hdd gaat niet draaien cpu niet alleen ongeveer om de minuut gaat de koeling eventjes 20 seconden draaien en stopt dan weer. maar heel af en toe gaat ie wel aan als ik het een paar keer probeer en dan kan ik gewoon computeren maar na een poosje valt het scherm weg. er komen dan beetje wazige groene kleuren doorheen en als ik op die laptop duw beweegt het beeld wel dus ik dacht zo dat me hdd niet stuk was want anders zou die het toch helemaal niet meer doen?

GuntherS
25 March 2006, 13:52
Ik heb iets gelijkaardigs aan de hand gehad met mijn laptop.
Het probleem was toen dat de VGA-kaart en het moederbord stuk was.
Dit laten vervangen en het was in orde, ik had geluk dat hij nog in garantie was.

Mijn mijne werkte wel helemaal niet meer..
Dus zal het probleem misschien toch nog iets anders zijn.
Ik hoorde ook alleen de koeling, aan men processor had ik toen niet gevoeld ofzo..
Ik kreeg helemaal geen beeld meer en ik kreeg biepjes te horen.

greg
25 March 2006, 14:29
als het aan de rechterkant van de laptop is dat er gevoeld word en die warmte voelt is het meestal de harde schijf.kan natuurlijk meerdere onderdelen zijn die ook defect zijn

maar ik zou er zo snel mogelijk mee naar de winkel gaan en niet te veel meer opzetten.

durbo
25 March 2006, 14:40
kan er niks meer opzetten hea hij doet het niet meer

greg
25 March 2006, 18:39
ik bedoel de laptop aanzetten :)