Volledige versie bekijken : Externe hd



alfons
26 March 2006, 15:37
Heb een externe hd aan gesloten,maar het heeft geen letter toewijzing,ik vindt dat enkel terug onder eigenschappen C-extra.Hoe kan ik nu een backup doen.
of wat moet ik doen om dit een letter te laten toewijzen.

grabber
26 March 2006, 15:48
Deze computer rechtsklikken, bestandsbeheer, schijfbeheer,daar kan je hem een letter toewijzen.

Namen kunnen afwijken zit nu achter een engelstalige windows

alfons
26 March 2006, 17:19
Bedankt, ga ik doen en laat je nog iets weten.

alfons
26 March 2006, 17:33
Heb net gaan zien en heefd "G"Maar zie die niet in "Mijn computer"en die is "Fat"nog raad?

cruwero
26 March 2006, 17:59
Ik neem aan dat je G schijf ntfs is:
Henk

alfons
26 March 2006, 18:31
Neen, in Fat, wat nu kan ik die formateren naar ntfs

cruwero
26 March 2006, 18:40
Ja dat kan
Typ bij de opdrachtprompt het volgende
convert g :fs:ntfs:fs:ntfs
Henk

alfons
26 March 2006, 19:28
Ga dat direkt doen en thx

alfons
26 March 2006, 20:03
Heb dat gedaan in uivoeren getypt en er verscheen kort een zwart scherm is die nu klaar?want ik vind niet meer waar ik dat kon zien.blos op mijn gezicht.

J.W.
26 March 2006, 21:03
Heb dat gedaan in uivoeren getypt en er verscheen kort een zwart scherm is die nu klaar?want ik vind niet meer waar ik dat kon zien.blos op mijn gezicht.

Rechtsklikkenop uw (G) harddisk - eigenschappen - tabblad algemeen, daar staat "fat32 of ntfs"

alfons
28 March 2006, 20:09
De schijf is nu ntfs maar kan je daar nu iets opzetten,heb al alles gedaan wat ik wist maar die blijfd leeg.
-Wie kan me verder helpen.?

grabber
28 March 2006, 22:15
Hoe bedoel je blijft leeg?
Krijg je een foutmelding als je er iets op wil zetten?

Kijk ook eens hier alfons:
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/harddisk.aspx

alfons
29 March 2006, 11:10
martd heb het gelezen maar je moet telkens naar de verkenner maar ik vind die daar nergens,ik snap het niet.

PeterN
29 March 2006, 13:48
Ik zit momenteel achter een engelstalige xp, dus de benaming kan wat verschillen:
Rechts klik op 'mijn computer' kies daar 'beheer'.
In dhet nieuwe window klik 'disk beheer'. Je krijgt nu aan de rechterkant vanonder een grafische voorstelling van alle hd's en cd/dvd's.Daar zou uw HD moeten bijstaan.

Er zal een gekleurd balkje boven de hd staan, met wat tekst in zoals geformateerd in NTFS en het aantal gigabytes, of niet geformateerd,...Door rechts te klikken in het vakje met het gekleurde balkje boven, kan je verschillende opties nemen.

Dus kijk wat tekst er staat en doe dan volgende dingen indien nodig
- Zorg eerst dat je daar uw hd geformateerd hebt in ntfs. (zo niet rechts klik en formateer in ntfs. Denk eraan dit duurt een hele tijd, en gebeurt in de achtergrond. Hoeveel percentage hij al heeft gedaan wordt aangeduid. !!! Let op, alle gegevens op de hd gaan verloren !!!)
- Maak daarna terug een partitie aan , ook via rechtsklik en 'partite nemen'.Kies hier voor een 'bijkomende partitie', niet voor een primaire.
- Selecteer weer opnieuw en kies nu drive letter aan toe kennen.
Als dit alles gedaan is zou in het vakje nu bv moeten staan:
( G: )
120Gb NTFS
Gereed

Nu zou onder explorer die wel moeten zichtbaar zijn ;)

Succes

alfons
29 March 2006, 14:10
Ik dacht dat al gedaan te hebben maar zal uw raad volgen,
Thx

alfons
29 March 2006, 14:49
Alles liep zoals het behhoorde tot ik een bij komende partitie moest maken dat vakje staat in grijs en kon ik die niet maken.

PeterN
30 March 2006, 08:26
Alles liep zoals het behhoorde tot ik een bij komende partitie moest maken dat vakje staat in grijs en kon ik die niet maken.
Is idd zo, ik heb de volgorde verkeerd geschreven :shy:
Je moet natuurlijk eerst een partitie maken en dan deze formateren en niet omgekeerd... sorry:shy:

Wis eerst terug alle partities zodat de schijf terug leeg is...
- Ga dus terug naar schijfbeheer.
- Wis alle partities
Nu eerst partitie maken
- Maak nu eerst een uitgebreide partitie.
- Maak hierop een logisch station en geeft deze een drive letter.
- Hierna deze formateren in ntfs

Dus belangrijk is dat je een uitgebreide partitie maakt en dat je aan deze uitgebreide partitie een logisch station koppeld ;)

Kokki
30 March 2006, 15:24
nog een tip tussendoor: de verkenner kan je ook openen door tegelijkertijd op de windowstoets en de "E" de drukken (E van Explorer) :)

alfons
30 March 2006, 20:20
in het bios zou plug en play op enabled moeten staan maar ben al gaan kijken en weet alleen dat ik in"advanced"moet zijn maar ik daar daar dan nog een zevental keuze's ?wie kan mij verder helpen.

PeterN
30 March 2006, 21:09
in het bios zou plug en play op enabled moeten staan maar ben al gaan kijken en weet alleen dat ik in"advanced"moet zijn maar ik daar daar dan nog een zevental keuze's ?wie kan mij verder helpen.

Het gaat toch over een externe schijf? Die is aangesloten via USB of firewire?
Als de schijf wordt herkend wanneer je deze insteekt (herkennen bedoel ik de aanduiding nieuwe hardware gevonden in dat info kadertje wat rechts onder verschijnt) dan wil dat zeggen dat er een verbinding is en dat alles juist is ingestelt ivm uw usb/firewire. Dan moet je niet meer in uw bios zijn.
Uw externe hd wordt toch in schijfbeheer getoont, dus is de verbinding in orde. In dit schijfbeheer zou je normaal een uitgebreide partitie op uw hd moeten zetten, dan een drive letter toewijzen en dan ntfs formateren. Na de format dat toch wel even duurt (kan tot een klein uur duren afhankelijk van de grootte) moet de hd volledig met drive letter herkent worden, ook in explorer. Zoniet is er toch wel ergens iets anders loos...

EDIT: ik heb net eens gekeken naar mijn externe schijf en ik heb daar drie partities opgezet :
- G schijf primaire partitie (actief)
- H schijf uitgebreide partitie met logisch station letter
- I schijf uitgebreide partitie met logisch station letter

mss helpt u deze link : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B309000

alfons
31 March 2006, 10:26
Probleem opgelost.
Mag dicht