Volledige versie bekijken : reset moederbord



Dieter001
26 March 2006, 21:24
Ik heb een medion Laptop van het jaar 2004 met intel pentium 4.
Nu heb ik voor dat hij telkens mijn wachtwoord vraagt voor het opstarten. Nrml kun je dat in de bios dan veranderen. Maar dit kan ik nu niet meer. Dus mij vraag is, kan ik de bios resetten. Zoals in een desktop [is makkelijk met jumper]. Maar mijn laptop beginnen open vijzen zie ik niet echt zitten. Mss zijn er opstartprogjes hiervoor. Alvast bedankt.

g_man
26 March 2006, 23:32
Nope, maar 2 maniere om een BIOS te resetten:

1. CMOS batterij eruit voor een 10-tal minuten
2. CMOS ledigen door de jumper te verzetten.

Beide vergen de noodzaak je desktop/case te openen.

vanic
27 March 2006, 10:59
vraagt men het bioswachtwoord... of is het Windows dat een wachtwoord vraagt?

kun je de defaults settings nog laden in je bios?


bij sommige laptops kun je vrij gemakkelijk aan de cmos batterij... en hoef je deze niet open te maken ... misschien eens kijken of deze niet onder je grote batterij zit.

maar er zijn dan weer andere modellen waar de batterij gewoon vastgesoldeerd is...

wat je ook kan doen is eens contact opnemen met GSC.

het zou blijkbaar over deze laptop moeten gaan
http://www.hardware.info/reviews.php?id=452

Dieter001
27 March 2006, 18:59
Het gaat inderdaad over deze medion laptop zoals de link aangeeft. Kan de default settings niet meer laden. Het is een bioswachtwoord die wordt gevraagt. [Het paswoord ken ik, en is correct]

Dieter001
27 March 2006, 20:32
Na een tijdje zoeken heb ik het CMOS batterijtje gevonden. [Zat onder toetsenbord] K zal het er nu eens een uurke of langer uit laten en dan nog eens proberen. Iedereen bedankt voor de reactie...

Dieter001
28 March 2006, 18:32
Heb de CMOS batterij er meer dan 12u uit gelaten maar nog steeds kan ik niks veranderen in mijn bios. De jumper heb ik niet gevoden.

grabber
28 March 2006, 18:52
Misschien vraagt hij het wachtwoord niet meer na een bios update.
BIOSUPDATE (http://www.medion.com/nl/)

Goed de instructies volgen.

Nikolas
28 March 2006, 21:20
Een BIOS update lijkt mij toch wat riskant hoor,
if it ain't broke, don't fix it zou ik zeggen.

Gaat er iets mis tijdens die update, dan mag hij zijn laptop binennsteken.

grabber
28 March 2006, 22:10
Het is idd trickie maar zou een oplossing kunnen zijn.

vanic
29 March 2006, 10:11
Heb de CMOS batterij er meer dan 12u uit gelaten maar nog steeds kan ik niks veranderen in mijn bios. De jumper heb ik niet gevoden.

neem eens contact op met GSC...
hoe komt het wachtwoord er trouwens?


als het dan nog niet mocht werken...
zie martd...

wat die biosupdate betreft... het is "gebroken"...

Dieter001
30 March 2006, 19:08
Het wachtwoord komt er omdat ik het erin heb gezet. Het wachtwoord ken ik. Maar ik kan niks meer veranderen in mijn bios. Wil dat wel eens proberen een biosupdate. Maar na lang zoeken heb ik nog geen opstart cd-rom kunnen maken waar ik de opdracht kan geven om mijn bios op te daten. Heb geen diskettestation...

vanic
31 March 2006, 08:52
je moet nog eens goed de uitleg lezen ( details bij de download)...

je moet opstarten met de application en support cd...

mocht je niet te ver van Menen wonen dan mag je altijd tot hier komen... dan kunnen we het samen doen( afspreken via PM)