Volledige versie bekijken : lage spanning of bandbreedte usb-poort



kreezz
27 March 2006, 11:35
Ik ben in het bezit van een acer laptop TM 4102 (zie spec. onderaan bericht) met daarop Windows XP-Home en het dj-programma BPM-studio 4.9 prof.
Bij dit dj-programma zit een externe controller die je aansluit op een usb-poort.
Ik merk nu dat mijn controller regelmatig uitvalt op een avond. Ik trek dan usb-kabel uit en daarna terug in en controller gaat weer.
Andere dj's zeggen me dat dit te maken heeft met een te lage spanning of bandbreedte van de USB-poort. Zelf ken ik heel weinig van computers. Daarom hier ook mijn vraag. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen? :bow:
Ik hoor vanalles: een pcmcia-kaart met 2 usb poorten zou het probleem kunnen oplossen? Een gepowerde USB-hub zou ook een oplossing kunnen zijn maar dan heb ik weer een extra apparaatje bij en dat wil ik vermijden (om zo mobiel mogelijk te blijven). Er zei mij ook iemand om de BIOS-instellingen te veranderen zodat de USB-poort meer power krijgt? Maar daar ken ik niks van......:damn:
Weet er iemand raad en liefst met een gedetailleerde uitleg, zeker als het over die BIOS gaat!

Gegevens:
Laptop ACER Travelmate 4102
Intel Mobile Pentium processor Centrino 1.7 GHz
Windows XP Home SP2
512 MB RAM
80GB HDD

BPM-studio 4.9 Prof.
RCP Controller 2001-A

cruwero
27 March 2006, 12:19
Lees dit eens door heb zeker met jou probleem te maken:
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=688711/sc=7d3a63
Henk