Volledige versie bekijken : WORD: liggende pagina staand nummeren



shweppes
27 March 2006, 19:37
hallo

zit met volgende vraag:

heb mijn eindwerkje in word staan ( 88 blz ) en heb zowel staande als liggende pagina's in dit document.
wanneer ik nu m'n pagina's nummer (rechts onder), krijgen de liggende pagina ook rechts onder hun nummer. Dus als je dat blad in je eindwerkboek bekijkt, staat die paginanummer rechts boven, en op z'n kant.
Wat ik nu wil vragen is of het mogelijk is, de paginanummer zo te plaatsen, dat de paginanummer rechts onder komt te staan zoals bij een staande pagina, maar mijn afdruk toch liggend is.

beetje moeilijk, maar denk dat je het je wel kan voorstellen zeker ?


groeten shweppes

Nikolas
27 March 2006, 21:07
Kan je niet gewoon de voettekst verslepen?

J.W.
27 March 2006, 22:43
Selecteer het paginanummer, sleep het naar de plaats waar het zou moeten komen en draai het in de goede richting met: Opmaak - Tekstrichting

Ché
28 March 2006, 09:05
Selecteer het paginanummer, sleep het naar de plaats waar het zou moeten komen en draai het in de goede richting met: Opmaak - Tekstrichting

Zal dat wel lukken? Normaal is de opmaak voor kop- en voettekst toch dezelfde voor alle pagina's, ongeacht ze staand of liggend zijn. Denk dat je zal moeten werken met sectie-eindes en dan kan je een verschillende opmaak in voettekst hebben. Maar of de paginanummering dan nog zal kloppen?? Zal een beetje probereen zijn. Misschien een tip. Voor je begint te experimenteren, maak eerst een copie van je eindwerk. Als het foutgaat ben je tenminste niet alles kwijt.

J.W.
28 March 2006, 16:01
Zal dat wel lukken? Normaal is de opmaak voor kop- en voettekst toch dezelfde voor alle pagina's, ongeacht ze staand of liggend zijn. Denk dat je zal moeten werken met sectie-eindes en dan kan je een verschillende opmaak in voettekst hebben. Maar of de paginanummering dan nog zal kloppen?? Zal een beetje probereen zijn. Misschien een tip. Voor je begint te experimenteren, maak eerst een copie van je eindwerk. Als het foutgaat ben je tenminste niet alles kwijt.

Voor een liggende pagina moet je toch steeds een sectie-einde (volgende pagina) plaatsen.

shweppes
28 March 2006, 16:54
klopt, een sectie-einde heb je zo i zo al als je naar liggend overgaat
ik ga eens proberen om dan de voettekst te verplaatsen, of een nieuwe aan te maken
ik laat u het resultaat weten

andere oplossingen zijn steeds welkom


groeten shweppes

shweppes
28 March 2006, 17:40
dit lukt dus niet mensen...

of iemand die het wel voor mekaar krijgt ?


groeten shweppes

compuchrisje
28 March 2006, 19:48
Ga 't uitproberen Shweppes, kan 't ook nie meteen vinden ergens.

J.W.
28 March 2006, 22:02
dit lukt dus niet mensen...

of iemand die het wel voor mekaar krijgt ?


groeten shweppes

Maak in plaats van een liggende pagina een tekstvak op een staande pagina, plaats daar de tekst die op de liggende pagina zou komen, klik dan op "Opmaak - Tekstrichting" en draai dan de tekst in de juiste richting. U kunt nu uw paginanummers invoegen en ze zullen allemaal juist staan omdat u geen "echte" liggende pagina's hebt.

shweppes
29 March 2006, 18:02
hallo

dit is idd een goede oplossing maar...

niet voor mij ;)
nu wil het toeval dat ik niet tekst heb, maar een tabel die ik kopieer uit EXEL, en dus zo invoeg.
wanneer ik dan tekstinrichting verander, krijg ik de melding dat dat helaas nie mogelijk is met tabellen.
Hij kan ze dan wel converteren naar tekst, maar dan is mijn effect weg van mij Exel tabel(len).

alvast bedank, en we zoeken naar een ander oplossing


groeten shweppes

J.W.
29 March 2006, 18:49
hallo

dit is idd een goede oplossing maar...

niet voor mij ;)
nu wil het toeval dat ik niet tekst heb, maar een tabel die ik kopieer uit EXEL, en dus zo invoeg.
wanneer ik dan tekstinrichting verander, krijg ik de melding dat dat helaas nie mogelijk is met tabellen.
Hij kan ze dan wel converteren naar tekst, maar dan is mijn effect weg van mij Exel tabel(len).

alvast bedank, en we zoeken naar een ander oplossing


groeten shweppes

Dat noemt men "Pech hebben". Sorry, niets aan te doen.

compuchrisje
29 March 2006, 18:58
Als die exceltabellen maar éénmalig zijn, waarom hou je ze niet apart? Voeg hetzelfde aantal lege pagina's in, waarop je nummering op de gewone manier doorgaat. Daarna neem je je exceltabellen en pagina-instelling op liggend en voeg je het paginanummer in vanaf het nummer dat er tussen moet komen. Beetje omweg, maar mss werkt het?

shweppes
31 March 2006, 19:01
ik dank iedereen voor de hulp

we lossen het op de ene of andere manier wel op
nogmaals dank

hier mag een slotje op


groeten shweppes