Volledige versie bekijken : Wachtwoord omzeilen in pps



Mimosa
28 March 2006, 08:09
Ik heb een pps die ik niet wil bewaren maar enkele mooie gifkes uithalen. Maar hij vraagt om een w8-woord! Kan dat omzeild worden?
Er zou wel een manier bestaan om het w8woord te omzeilen en de oplossing was zeer simpel maar de welke?............. Wie helpt me verder?

depol99
28 March 2006, 11:14
Die ppt is beveiligd tegen wijzigingen. De auteur wilt hierdoor voorkomen dat men zijn ppt wijzigt. Dit is een extra functie in Powerpoint 2003.

Ik denk dat er daar wel programmakes voor bestaan om het paswoord te verwijderen, maar ik ken er nog gene omdat ik ppt2000 heb en die kan niet omgaan met paswoordbeveiligde bestanden.

De simpelste manier die misschien werkt: printscreen?

Mimosa
28 March 2006, 11:25
Ik denk dat met printscreen het effect van het gifke verloren gaat: het bewegende... Ik zou dus liever dat gifke kunnen opslaan als gif.

stallion
28 March 2006, 12:44
Ik kan het natuurlijk niet zelf uittesten, maar probeer eens op te slaan als html,
dan krijg je een mapje met alle grafische elementen die in de pp zitten.
Als deze functie ook niet beveiligd is ten minste...;)

Nikolas
28 March 2006, 13:46
De simpelste oplossing is volgens mij het bestandje openen met OpenOffice.org.

Mimosa
28 March 2006, 14:20
Ik kan het natuurlijk niet zelf uittesten, maar probeer eens op te slaan als html,
dan krijg je een mapje met alle grafische elementen die in de pp zitten.
Als deze functie ook niet beveiligd is ten minste...;)
Da's juist het probleem: ik kan niet opslaan als webpagina. Dat zal ook beveiligd zijn.
Het is een alleen-lezen-bestand :cry: Anders had ik die vraag hier niet gesteld :p

Mimosa
28 March 2006, 14:22
De simpelste oplossing is volgens mij het bestandje openen met OpenOffice.org.
Dat progr. staat niet op mijn pc en ik heb geen zin om te downen voor die ene keer dat ik nodig heb. Toch dank voor de tip! Misschien dat lucske me hierbij verder kan helpen? Ik heb hem al gecontacteerd ;)

Nikolas
28 March 2006, 15:25
Da's juist het probleem: ik kan niet opslaan als webpagina. Dat zal ook beveiligd zijn.
Het is een alleen-lezen-bestand :cry: Anders had ik die vraag hier niet gesteld :p

Kun je die alleen-lezen niet uitzetten met snelmenu -> eigenschappen?

J.W.
28 March 2006, 15:34
De simpelste oplossing is volgens mij het bestandje openen met OpenOffice.org.

OpenOffice kan geen PowerPointvoorstellingen die met een wachtwoord beschermd zijn openen.

stallion
28 March 2006, 15:52
En dit?

http://www.soft32.com/download-Powerpoint_Password_Recovery_Key-104786-5.html

Zelf niet getest!!!!;)

Mimosa
29 March 2006, 07:56
Bedankt stalion: maar ik ben er niet voor om dergelijke progjes te downen. Ik heb de pps doorgestuurd naar lucske in de hoop dat hij met dit progje het kan verwijderen ;) Bedankt voor de tip!

Mimosa
29 March 2006, 10:45
Kun je die alleen-lezen niet uitzetten met snelmenu -> eigenschappen?
Als ik ze opgeslagen heb en dan in verkenner via r-muisknop of zo?????????,

Nostradamus
29 March 2006, 10:59
Ik denk niet dat dit gaat hoor Mimosa, anders zou het geen nut hebben om een PPS te beveiligen hé ;)

55ha
29 March 2006, 11:31
pps'je gewoon naar mijn mailbox sturen, ik stuur je het paswoord wel terug

Mimosa
29 March 2006, 17:33
Ik denk niet dat dit gaat hoor Mimosa, anders zou het geen nut hebben om een PPS te beveiligen hé ;)
Dat weet ik ook wel :cry: Maar ze kunnen wel uit excelbestanden het wachtwoord omzeilen (heb ik gelezen in cellen beveiligen=ander toppic)
Dus misschien ook uit een pps?

Mimosa
29 March 2006, 17:34
pps'je gewoon naar mijn mailbox sturen, ik stuur je het paswoord wel terug
Ik zal je een pm sturen met een link naar yousendit waar ik de pps plaats. Of ik zal naar je mailbox (als die hier bekend is) die link sturen. Okay?
Maar nu niet: ik ben op 't werk en pps is thuis ;)

J.W.
29 March 2006, 19:11
Dat weet ik ook wel :cry: Maar ze kunnen wel uit excelbestanden het wachtwoord omzeilen (heb ik gelezen in cellen beveiligen=ander toppic)
Dus misschien ook uit een pps?

Een met een wachtwoord tegen wijzigen beveiligde PowerPointpresentatie kan men met OpenOffice zelfs niet bekijken.

Mimosa
30 March 2006, 08:43
Zoals de situatie nu zit heb ik 2 mogelijkheden:
Ofwel stuur ik een link van yousendit naar 55ha: kijken wat er uit de bus komt ;)
Ofwel stuur ik het pps terug naar de maker (heb inmiddels via lucske zijn e-mailadres gekregen. Thx lucske!) En ik vraag gewoon aan de persoon in kwestie om die gifkes voor mij eruit te halen en terug te sturen...
Mogelijkheid 3: Ik doe beide mogelijkheden :p

Mimosa
30 March 2006, 11:20
Mogelijkheid 1: daar wordt aan gewerkt! Ik heb contacten gelegd en wacht nog af.
Mogelijkheid 2: Heb van 55ha een pm gekregen (thx!) Dat houden we in beraad (als noodoplossing)

Mimosa
30 March 2006, 15:27
Gewoon even laten weten: Ik heb de gifkes van de maakster van de pps inderdaad gekregen.
Dank voor alle tips en hulp! Hier mag een slotje op!