Volledige versie bekijken : geen geluid in pps



trebor
28 March 2006, 15:20
Hallo,
Als ik een pps open waar geluid in staat ,hoor ik deze niet.
heb office al eens laten herstellen via cd rom
wat kan hier de oorzaak van zijn
Groetjes Trebor

J.W.
28 March 2006, 16:09
Hallo,
Als ik een pps open waar geluid in staat ,hoor ik deze niet.
heb office al eens laten herstellen via cd rom
wat kan hier de oorzaak van zijn
Groetjes Trebor

Als het een pps is die u ontvangen hebt zal er geen geluid mee opgestuurd zijn.

trebor
28 March 2006, 16:18
J.W.
Er stond wel degelijk geluid in die doorgemailde pps,heb pps opgeslagen en dan geopend en terug opgeslagen als webpagina zo kunt ge zien of er wel degelijk muziek in staat.
Heb de zelfde fout ook met pps'en die opgeslagen zijn op mijn harde schijf en waar ik zeker van ben dat er muziek in staat
Trebor

J.W.
28 March 2006, 16:33
J.W.
Er stond wel degelijk geluid in die doorgemailde pps,heb pps opgeslagen en dan geopend en terug opgeslagen als webpagina zo kunt ge zien of er wel degelijk muziek in staat.
Heb de zelfde fout ook met pps'en die opgeslagen zijn op mijn harde schijf en waar ik zeker van ben dat er muziek in staat
Trebor

Welke extensie heeft dat geluid? Is dat geluid op de juiste manier gekoppeld aan de voorstelling?

trebor
28 March 2006, 16:36
J.W.
De extensie is WAV
Mijn opgeslagen pps'en met muziek werkte vroeger wel en nu plots niet meer.
Trebor

Mp3Tjoeper
28 March 2006, 16:50
J.W.
De extensie is WAV
Mijn opgeslagen pps'en met muziek werkte vroeger wel en nu plots niet meer.
Trebor

Als je extensie wave is , en het vol. verkleint op de juiste manier dan mag het geen probleem zijn om het te verzenden dat de ontvanger wel geluid heeft.

Als je vroeger wel geluid had in je pps en nu niet meer,
zou het dan niet kunnen dat je geluid van je pps is uitgeschakeld ?

Kijk eens bij "invoegen" - "geluid uit bestand" of daar nog een track aktief staat
Zou kunnen he met aan je pps te knutselen dat ......

Suc6

J.W.
28 March 2006, 17:09
J.W.
De extensie is WAV
Mijn opgeslagen pps'en met muziek werkte vroeger wel en nu plots niet meer.
Trebor

Hoe groot is dat .wav-bestand?
Kijk eens bij "Extra - Opties - tabblad Algemeen" - geluid koppelen aan bestanden groter dan en zet de grootte groter als het .wav-bestand.

trebor
29 March 2006, 12:59
J.W.
Heb Grootte van geluid koppelen groter gezet dan grote van WAV bestand > zonder resultaat
en er is geen track meer actief

Trebor

J.W.
29 March 2006, 14:44
J.W.
Heb Grootte van geluid koppelen groter gezet dan grote van WAV bestand > zonder resultaat
en er is geen track meer actief

Trebor

Plaats eens een link naar de presentatie met bijvoorbeeld "yousendit" op het forum.
Dan kan er eens naar gekeken worden, en misschien een oplossing gevonden worden.

trebor
29 March 2006, 15:55
J.W.
Heb eens na gezien mijn mediaplayer kan geen wav bestanden meer afspelen geeft fout "kan het bestand niet afspelen.kan een of meer vereiste codecs voor het afspelen van dit bestand niet vinden",de oorzaak zal daar liggen denk ik,hoe kan ik dit verhelpen
Trebor

J.W.
29 March 2006, 16:48
J.W.
Heb eens na gezien mijn mediaplayer kan geen wav bestanden meer afspelen geeft fout "kan het bestand niet afspelen.kan een of meer vereiste codecs voor het afspelen van dit bestand niet vinden",de oorzaak zal daar liggen denk ik,hoe kan ik dit verhelpen
Trebor

Hier downloaden misschien: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/format/codecdownload.aspx

trebor
29 March 2006, 17:00
J.W.
heb die codecs geïnstalleerd,nog steeds zelfde fout bij afspelen WAV bestanden(heb MP10)
Trebor

J.W.
29 March 2006, 17:17
J.W.
heb die codecs geïnstalleerd,nog steeds zelfde fout bij afspelen WAV bestanden(heb MP10)
Trebor

Ga naar "Extra - Opties - Tabblad Speler": aanvinken codecs automatisch downloaden
en controleer eens op updates.

Tabblad "Bestandstypen": vinkje zetten bij: "Windows audiobestand (.wav)

trebor
29 March 2006, 17:22
J.W.
Er zijn geen updates ,en WAV staat aangevinkt
Trebor

J.W.
29 March 2006, 19:13
J.W.
Er zijn geen updates ,en WAV staat aangevinkt
Trebor

Installeer eens een andere mediaplayer. Winamp bijvoorbeeld en zet deze als standaard.

compuchrisje
29 March 2006, 22:30
... Of Itunes, die meldt als er updates zijn en haalt de nodige codecs automatisch binnen bij installatie.

trebor
30 March 2006, 07:41
J.W.
ik heb wav bestanden proberen af te spelen met roxio player(staat reeds op mijn pc),zelfde fout speelt geen WAV af. Heb Windows mediaplayer 10 opnieuw geïnstalleerd(helpt ook niet)
Trebor

J.W.
30 March 2006, 14:13
J.W.
ik heb wav bestanden proberen af te spelen met roxio player(staat reeds op mijn pc),zelfde fout speelt geen WAV af. Heb Windows mediaplayer 10 opnieuw geïnstalleerd(helpt ook niet)
Trebor

Probeer eens het volgende:

Start - Zoeken - klik op "Alle bestanden en mappen" - en typ in het vakje bij de volledige of gedeeltelijke bestandsnaam ".wav" (zonder aanhalingstekens) en laat zoeken op uw C schijf.
Zoek uit het resultaat het grootste bestand, klik er rechts op en kies voor "Afspelen".
Zorg er wel voor dat het een ander bestand is als datgene dat in uw pps staat.
Als u nu wel een geluid hoort zit de fout dus in het .wav-bestand van uw pps.
Test dit wel met al uw players.

trebor
2 April 2006, 20:27
J.W.
Ik kan geen één wav bestand afspelen met geen van beide players,geen wav bestanden en geen één pps met muziek in
Trebor

J.W.
2 April 2006, 21:43
J.W.
Ik kan geen één wav bestand afspelen met geen van beide players,geen wav bestanden en geen één pps met muziek in
Trebor

Ga eens naar deze site en test uw media player:

http://www.surfkit.nl/info/video/video_bekijken.jsp

klik op het blauwe zinnetje (wav bestand afspelen)

trebor
4 April 2006, 12:41
J.W.
als ik in test kies voor wav speelt mediaplayer dit af;als ik naar mijn map met wav bestanden ga kan ik echter geen wav bestanden afspelen,ook geen pps met muziek . Heb Direct X terug geïnstalleerd via die site,zonder resultaat,kan nog steeds geen wav afspelen
Groetjes Trebor

J.W.
4 April 2006, 12:58
J.W.
als ik in test kies voor wav speelt mediaplayer dit af;als ik naar mijn map met wav bestanden ga kan ik echter geen wav bestanden afspelen,ook geen pps met muziek . Heb Direct X terug geïnstalleerd via die site,zonder resultaat,kan nog steeds geen wav afspelen
Groetjes Trebor

Uw mediaplayer werkt dus nog wel met .wav-bestanden.
Het is mogelijk dat al uw .wav-bestanden om de een of andere reden beschadigt zijn.
Stuur mij, als u wilt, een pm met uw emailadres, dan kan ik u een .wav-bestand opsturen waarvan ik weet dat het bij mij werkt. Sla het bestandje wel op in een NIEUWE map en probeer het dan eens af te spelen. (rechts op klikken en dan kiezen voor "afspelen")

trebor
5 April 2006, 14:21
J.W.
Als ik mijn WAV bestanden en pps"en op memorystick zet en op een andere pc afspeel werken deze wel
Groetjes Trebor

J.W.
5 April 2006, 16:18
J.W.
Als ik mijn WAV bestanden en pps"en op memorystick zet en op een andere pc afspeel werken deze wel
Groetjes Trebor

Wat gebeurt er als u rechts klikt op een .wav-bestand - Openen met... - Programma kiezen - Dan Windows Media player selecteerd en een vinkje zet bij: dit type bestand altijd met dit programma openen?

trebor
5 April 2006, 17:10
J.W.
Het zelfde mediaplayer kan dan nog steeds Wav niet afspelen,zegt steeds foutmelding "kan vereiste codec niet vinden"( zie printscreen in bijlage)
Trebor

J.W.
5 April 2006, 18:04
J.W.
Het zelfde mediaplayer kan dan nog steeds Wav niet afspelen,zegt steeds foutmelding "kan vereiste codec niet vinden"( zie printscreen in bijlage)
Trebor

Samengevat hebben we dus het volgende:
- uw media player kan geen .wav-bestanden die op uw pc staan afspelen.
- deze .wav-bestanden kunnen wel op een andere pc worden afgespeeld.
- uw media player kan wel een .wav-testbestand dat op een site staat afspelen.

Uw media player en uw .wav-bestanden zijn dus niet beschadigt.

Open Verkenner - Extra - Mapopties - Tabblad Bestandstypen - zoek bij Extensies naar WAV, klik erop. Nu zou er het volgende moeten komen: De WAV-extensie openen met Windows Media Player. Is dit niet het geval klik dan op wijzigen en stel de juiste media player in.

trebor
5 April 2006, 18:12
J.W.
Staat als WAV openen met Windows Media Player
Trebor

compuchrisje
5 April 2006, 19:09
't Is wat zoekwerk geworden ondertussen. Je hebt die codecs geladen, je geluidsbestanden en hardware zijn in orde, dus ligt het aan de software. Hoeveel players heb je eigenlijk staan en welke staat als standaarspeler aangeduid? Kijk na of de andere ook niet diezelfde instellingen hebben, die kunnen elkaar serieus hinderen. Probeer meteen de codecs voor de andere spelers ook op te scharrelen, meestal kan je dat als freeware op de betreffende site vinden.

trebor
5 April 2006, 19:17
Ik heb Windows Media Player 10 Standaard staan en heb Roxio Player(Easy Cd & Dvd Creator 6) er op staan,maar gebruik deze niet.Heb Roxio er al lang opstaan en WAV heeft dan altijd gewerkt
Trebor

J.W.
5 April 2006, 19:20
J.W.
Staat als WAV openen met Windows Media Player
Trebor

Ogenschijnlijk is dus alles in orde met uw WMP maar toch werkt deze niet.
Probeer het volgende eens:
Ga naar deze site: http://www.surfkit.nl/info/video/video_bekijken.jsp
klik rechts op: voorbeeldbestand met alleen geluid in wav formaat - koppeling in nieuw venster openen - het bestand downloaden - opslaan in een map waarin geen andere wav-bestanden staan. Probeer nu dit geluid eens af te spelen met uw WMP.
Het is hetzelfde geluid als hetgene dat u wel kon afspelen als testgeluid.
Als dit ook niet werkt:
Verwijder WMP 10, installeer de versie 9 en probeer deze versie eens.( http://www.computertotaal.nl/downloads/prog.cfm?id=205 )

trebor
5 April 2006, 19:59
J.W.
Heb dat Wav bestand opgeslagen,kan dit nadien afspelen.
Hen ook DBpower op mijn pc staan,als ik cursor op opgeslagen wav bestand zet krijg ik info te zien bij Format staat er" Wave Format Header "
Als ik naar MIJN map met opgeslagen Wav bestanden ga krijg ik bij format "ACM codec not installed mpeg-1 layer 3" bij alle wav bestanden
Ligt het misschien hier aan ??
Trebor

trebor
5 April 2006, 20:17
J.W.
als ik dat Wav bestand opsla kan ik dat afspelen(mijn opgeslagen Wav's nog niet)
Ik heb ook DBpower op mijn pc staan,als ik cursor op wav bestand van die site plaats krijg ik info,bij Format staat er "PCM Waver Format Header"
Als ik dit bij al MIJN opgeslagen Wav bestanden doe krijg ik bij Format "ACM codec not installed mpeg-1 layer 3"
Ligr hier misschien de oorzaak ??
Trebor

J.W.
5 April 2006, 21:22
J.W.
als ik dat Wav bestand opsla kan ik dat afspelen(mijn opgeslagen Wav's nog niet)
Ik heb ook DBpower op mijn pc staan,als ik cursor op wav bestand van die site plaats krijg ik info,bij Format staat er "PCM Waver Format Header"
Als ik dit bij al MIJN opgeslagen Wav bestanden doe krijg ik bij Format "ACM codec not installed mpeg-1 layer 3"
Ligr hier misschien de oorzaak ??
Trebor

Probeer deze eens te installeren, op deze site staat aangegeven hoe je moet tewerk gaan: http://www4.tpgi.com.au/mtam/install_lame.htm

trebor
6 April 2006, 08:47
J.W.
Heb Lame ACM geïnstalleerd,Wav's werken nog niet,krijg nu foutmelding" er is een onbekende fout" bij afspelen met Windows Media Player
Trebor

J.W.
6 April 2006, 21:47
J.W.
Heb Lame ACM geïnstalleerd,Wav's werken nog niet,krijg nu foutmelding" er is een onbekende fout" bij afspelen met Windows Media Player
Trebor

Er is dus ergens iets verkeerd gelopen tussen uw reeds bestaande .wav-bestanden en uw media player(s).
Hebt u soms, enige tijd voordat u geen .wav-bestanden kon afspelen, in het register bezig geweest met een of ander programma? (bv. regcleaner, jv 16 powertools of zoiets)
Indien ja, is er toen een back-up gemaakt?

Probeer Lame ACM te deïnstalleren. Indien dat niet moest gaan kunt u een systeemherstel doen.

trebor
9 April 2006, 10:12
J.W.
Ik heb inderdaad een progr. laten draaien om reg. te kuisen(Registry Tuneup)
heb back-up terug gezet(progr was reeds verwijderd,maar had back-up nog)Lame ACM terug verwijderd.Systeemherstel gedaan(kon maar terug gaan tot 24 maart)Nog steeds zelfde fout.
Kan ik Windows XP laten herstellen en hoe doe ik datzonder Format c te doen?
Trebor

J.W.
9 April 2006, 16:05
J.W.
Ik heb inderdaad een progr. laten draaien om reg. te kuisen(Registry Tuneup)
heb back-up terug gezet(progr was reeds verwijderd,maar had back-up nog)Lame ACM terug verwijderd.Systeemherstel gedaan(kon maar terug gaan tot 24 maart)Nog steeds zelfde fout.
Kan ik Windows XP laten herstellen en hoe doe ik datzonder Format c te doen?
Trebor

Dat gaat zeker, maar stel deze vraag eens in het forum "Windows".
Daar zal zeker iemand u de "juiste" handelswijze kunnen vertellen.

Zijn die .wav-bestanden echt noodzakelijk?
Als deze bestanden nog niet moesten werken na het herstellen van Windows zou ik ze eens verwijderen (zet ze op een diskette of een memorystick of zoiets, zodat u ze later kunt terugzetten als het noodzakelijk moest zijn). Misschien worden dan de werkende bestanden teruggezet als u Windows nog eens hersteld.

trebor
9 April 2006, 16:08
J.W?
Ok,bedankt voor de moeite

Trebor