Volledige versie bekijken : double layer dvd branden met dvd shrink



fieldoxide
30 March 2006, 16:35
Hallo,
kan iemand mij de juiste werkwijze uitleggen hoe ik een double layer dvd moet branden met dvd shrink,ik heb door een fout al 2 double layer dvdtjes moeten wegsmijten omdat het fout liep,de dvd op zich moet niet 'geshrinkt'worden maar op 100 % kwaliteit overgezet worden.
Alvast bedankt.:D

GuntherS
30 March 2006, 16:38
Dan zou ik het om eerlijk te zijn niet doen met DVD Shrink.
Ik gebruik DVD Shrink enkel om DVD's te verkleinen wanneer het nodig is maar niet om mee te branden.

Branden doe ik altijd met Clone DVD of Nero.
Daar kan je toch gewoon kopiëer DVD nemen en onderaan kan je normaal kiezen of het een DVD-5 of DVD-9 (dual layer) is.

fieldoxide
30 March 2006, 16:41
Dan zou ik het om eerlijk te zijn niet doen met DVD Shrink.
Ik gebruik DVD Shrink enkel om DVD's te verkleinen wanneer het nodig is maar niet om mee te branden.

Branden doe ik altijd met Clone DVD of Nero.
Daar kan je toch gewoon kopiëer DVD nemen en onderaan kan je normaal kiezen of het een DVD-5 of DVD-9 (dual layer) is.
En wat als er dan een of andere kopierbeveiliging opzit ik heb hier namelijk een aantal gekochte dvdtjes liggen waarvan ik voor persoonlijk gebruik een kopietje wil van maken,dan gaat dat toch niet.

cruwero
30 March 2006, 16:52
Je moet hem eerst naar de harde schijf rippen met Dvddecrypter.
Henk

fieldoxide
30 March 2006, 17:02
Iemand enig idee waar ik het programma dvddecrypter kan downloaden want op sommige sites die het aanbieden is de software niet langer meer beschikbaar wegens 'macrovision protection'problemen.

fieldoxide
30 March 2006, 17:09
OK,
ik heb het programma gevonden.
Ga het eens uitproberen.

fieldoxide
1 April 2006, 16:32
Je moet hem eerst naar de harde schijf rippen met Dvddecrypter.
Henk
Als ik het dvdtje geript hebt naar mijn harde schijf kan ik het dan gewoon branden met clone dvd?
Is daar dan een speciale procedure die ik moet volgen om het correct te branden naar een dual dvd'tje ,want die zijn vrij duur en ik wil er weer geen stuk branden,moet ik ergens iets speciaal instellen bij clone dvd?
Alvast bedankt voor de hulp.

GuntherS
1 April 2006, 22:31
Normaal gezien niet.
Als de film geript is, moet je gewoon de geripte dvd-bestanden branden op je DVD.
Ik dacht dat CloneDVD dit automatisch detecteerde of het erop past of niet.
Anders eens even bij settings kijken ofzo, wanneer hier niets over staat van Dual Layer, dan is het geen probleem. Gewoon je geripte dvd bestanden branden dus.

fieldoxide
2 April 2006, 19:42
Als je met clone dvd een dvdtje brandt worden dan de kopierbeveiligingen ook niet verwijderd,of moet je dat effectief met dvd-decrypter doen?

GuntherS
2 April 2006, 21:56
Wanneer je de DVD ript met dvd decrypter, is de kopieerbeveiliging er al vanaf en wordt de DVD ook regiovrij gemaakt dacht ik.
Daarna gewoon nog branden.

Als je hem gewoon kopieert dan heb je de kans dat het kan mislukken door de beveiliging. Daarom rip ik hem ook altijd eerst.