Volledige versie bekijken : Hoe plaats ik site on?(mss domme vraag :p)



jensman
31 March 2006, 23:57
Uhm, ik heb met microsoft frontpage wat pagina's in mekaar gezet, maar zou deze graag online zetten :) ik heb al een adres: www.vanderhoevenvoeders.be (het is voor de zaak van men pa). Ik snap niet hoe ik de pagina's online kan zetten, ik betaal ondertussen al extra bij telenet voor 50mb webruimte, terwijl ik er niets kan opzetten :s Kan iemand mij dit even uitleggen aub?

Icemar
1 April 2006, 09:01
http://www.ivanhoejupiler.be/t248-hoe-smartftp-gebruiken-flash-handleiding.html

en dan maar je website uplaoden

jensman
1 April 2006, 11:37
bedankt, maar ik snap er nog steeds niks van :s

Icemar
1 April 2006, 11:44
als het goed is heb je FTP gegevens om je je website te kunen uplaoden
hier voor heb je een ftp programma nodig (daar gaat de uitleg over)
dan zet je de map van je website aan de linkerkant open en dan ga je hem uplaoden online naar de andere kant
en dan kan je hem op je website url zien als je het goed heb gedaan
hoop dat je het zo wel snapt
suc6 er mee anders horen we het nog wel

g_man
1 April 2006, 11:46
Je installeert SmartFTP, zorg dat je instellingen naar telenet juist staan, dat je telenet webspace actief is.
Open dan SmartFTP, laat hem connectie maken met de telenet server, en kopieer dan je volledige website naar de server van telenet.

jensman
1 April 2006, 13:09
aha, maar wat is de juiste telenet server dan? wat moet ik invullen bij adres? De naam van mijn eigen site of... ? alvast bedankt :)

Icemar
1 April 2006, 13:11
als het goed is heb je ergens gegevens van een ftp van je provider anders ff een mailtje naar ze sturen of belle

jensman
1 April 2006, 13:15
Ik ben bij telenet, waar kan ik het dan ongeveer vinden aub? Al bedankt voor al je hulp :) Ik weet dat ik een moeilijke ben :p

Jan Smit
1 April 2006, 13:17
hier voor heb je een ftp programma nodig Frontpage heeft een ingebouwde ftp server

jensman
1 April 2006, 13:21
Mercikes :) waar vind ik deze optie?

g_man
1 April 2006, 13:42
adres van telenet = users.telenet.be
user = inlognummer bv. A123456
paswoord = datgenen dat bij hierboven past

Wat je ook gebruikt, windows, Frontpage, dreamweaver, SmartFtp, Filezilla,.... je zal altijd die gegevens nodig hebben.

jensman
1 April 2006, 13:46
Wat moet ik voor de 'users.telenet.be' zette? http://www. of ftp:// ?

g_man
1 April 2006, 13:51
Is een ftp-server :)

jensman
1 April 2006, 14:03
Ik krijg als antwoord:

Kan ftp://www.users.telenet.be niet openen. Mogelijke oorzaken:
1.De FTP-server werkt tijdelijk niet.
2.Als u verbinding maakt via een proxyserver, zijn de proxy-instellingen mogelijk onjuist
3.Er is mogelijk een fout opgetreden op de FTP-server.



Ik heb bij microsoft frontpage dit gedaan: Bestand, site publiceren, dan heb ik een 'FTP' aangeduid, en bij Locatie van externe website ingevuld: ftp://www.user.telenet.be.
Daarna vroeg hij mijn gebruikers naam en wachtwoord, ik heb deze ingevuld en daarna kreeg ik de foutmelding die ik hierboven heb vermeld :s

Wat moet ik doen, of wat doe ik verkeerd?

g_man
1 April 2006, 14:04
ftp://users.telenet.be :)

jensman
1 April 2006, 14:11
Hij bliijft zeggen: voor deze machting is er een ... van de eindebruiker... en moet ik dus mijn pass en username steed invullen,ik blijf dit doen, maar hij blijft het vragen :s Echt bedankt voor al julie hulp tot hiertoe trouwens :)

Icemar
1 April 2006, 14:44
ff een mailtje of belle naar telenet dan kunne ze je zo de juiste info geven

Mattehh
1 April 2006, 14:48
is zeker neit, als je gewoon bovenstaande ftp programma's gebruikt , kan je het volgende gebruiken:
server: users.telenet.be
user: inlognaam waarmee je ook inlogt op telenet.be
pas: paswoord waarmee je inlogt op telenet.be

jensman
1 April 2006, 14:52
hmm, ik denk dat ik toch maar eens ga bellen, bedankt voor al jullie hulp :)

NickDB
2 April 2006, 00:09
Probeer eens het volgende:

server: ftp:// (ftp://%5BURL)www.vanderhoevenvoeders.be
user: inlognaam waarmee je inlogt op telenet.be
pas: paswoord waarmee je inlogt op telenet.be

Als ik gelijkaardige gegevens invoer in Filezilla voor mijn website (ook bij telenet en eigen domeinnaam) dan lukt het, dus normaal gezien moet dat bij jouw ook wel lukken. :)

Mattehh
2 April 2006, 13:21
Ik denk niet dat hij www.vanderhoevenvoeders.be (http://www.vanderhoevenvoeders.be) moet gebruiken, is dit niet een gewone redirect pagina?
EDIT: toch niet , het bericht hierboven heeft gelijk ;)