Volledige versie bekijken : Backup Mails



ronayke
2 April 2006, 11:42
Hallo,

Ik ben van zin om mijn computer te herinstalleren. Daar ik mijn computer herinstalleer, zullen al mijn emails verloren gaan. Kan ik van mijn mails in Outlook Express een backup maken?

Greetz ronayke

cruwero
2 April 2006, 11:47
Het maken van een backup van de mappen in outlook Express is vaak minder moeilijk dan het vinden van de juiste lokatie waar de mappen opgeslagen zijn. Open Outlook Express en open dan de mappenlijst. ( heeft u deze niet ga dan naar Beeld | Indeling en zet een vinkje bij "mappenlijst" in het venster met de basis instellingen.) Klik met uw rechtermuisknop op een map en kies Eigenschappen. In het dialoogvenster ziet u de lokatie van de betreffende map. Omdat alle Outlook Express mappen zich op dezelfde lokatie bevinden kunt u Windows verkenner gaan gebruiken om daar heen te navigeren en maak kopieën van alle DBX bestanden.

Het kan zijn dat u de optie "verborgen bestanden en mappen zichtbaar maken" moet aanvinken om de betreffende map te kunnen vinden. ( open een map en ga naar Extra | Mapopties | Weergave | Verborgen bestanden en mappen weergeven. )
Bron Breekpunt
Henk

Kokki
2 April 2006, 12:32
let er alleen wel op dat de backup's niet te groot worden. Ik heb al voor gehad dat ik die achteraf niet meer kon openen. Maar dat was dan wel een joekel van een bestand.

ronayke
2 April 2006, 12:52
hoeveel mag dat backup bestand dan bedragen?

greetz ronayke

ronayke
2 April 2006, 12:55
En hoe kan ik dan dat dan importeren in Outlook?

bike devil
2 April 2006, 13:00
indien outlook expres

start op ga naar extra, optie's ,onderhoud

daar zie je archiefmap, wijzigen

kopieer de link ga dan naar deze computer plak die link daar

nu staat alles van je mails in die map kopieer alles en plak ze in een andere map naar je data schijf of cd of usb stick

en na format gewoon terug alles plakken in die map

je kan die map ook wijzigen bij mij staat die dus op mijn data schijf als ik formateer gewoon die map wijzigen naar de data map en alles staat er terug in ;)

Dirkske
2 April 2006, 13:34
het beste da je kan doen volgens mij is ervoor zorgen dat outlook express de lokatie van uw emails ergens anders op slaat. je kunt namelijk in de opties van outlook instellen dat hij de archiefmap (bestanden met de emails in) op een andere partitie van uw harde schijf bewaard.

ga in outlook naar opties (via extra -> opties)

ga dan naar het tabblad: onderhoud

daar klik je op archiefmap dan komt er een venster archiefmap locatie en daar kan je dus instellen waar de archief bestanden moeten worden bewaard best dus eerst op een andere partitie een map aanmaken die als naam heeft outlook express met de naam van de gebruiker als je met verschillende gebruikers werkt op uw pc.

als je de locatie dan uiteindelijk hebt ingesteld zullen alle archiefbestanden worden verplaatst naar de nieuwe lokatie. als je na een herinstallatie dan outlook insteld doe je precies het zelfde dus de lokatie gaan instellen zoals hier boven beschreven. outlook zal dan vast stellen dat er reeds archiefbestanden terug te vinden zijn in die map en zal vragen of hij de bestaande bestanden moet gebruiken of overschrijven met de nieuwe bestanden. zo kan je ook gemakkelijk op geregelde tijdstippen een backup nemen van uw emails op een externe schijf of cd-rom of dvd rewritable.

persoonlijk vind ik dit de gemakkelijkste oplossing nooit meer zoeken in welke map staan die mails nu weer.

g_man
2 April 2006, 13:46
http://www.outlook-express-backup.com/

Een handig en poepgemakkelijk programma dat dit voor jou doet. :)

ronayke
2 April 2006, 20:09
Thanks G_man, het is een zeer handig programaatje :-D

greetz ronayke