Volledige versie bekijken : CD-lezer doet het niet meer



fivol
2 April 2006, 14:55
Hallo iedereen,

Aanvankelijk had ik in miijn PC een DVD-lezer en een CD-schrijver. Later heb ik de CD-schrijver vervangen door ene dual DVD-schrijver. Alles werkte prima tot op een dag DVD-lezer niet meer werkte, hij vond geen media ???

Heeft er iemand raad ????


Kan ik de DVD-lezer eventueel vervangen door de oude CD-schrijver die ik nog steeds heb ???

Alvast bedankt...

cruwero
2 April 2006, 15:17
Kan ik de DVD-lezer eventueel vervangen door de oude CD-schrijver die ik nog steeds heb ???

Ja dat kan zeker:
Henk

fivol
2 April 2006, 18:14
Ik heb het geprobeerd maar dan krijg ik bij het opstarten dat ze niet compatibel zijn ???

nielsvandesype
2 April 2006, 18:43
Om echt te controleren of je dvd-lezer echt stuk is. Probeer dit typ bij uitvoeren devmgmt.msc druk op enter open het plusteken voor dvd-/cdromstations klik daar met je rechtermuisknop op het icoon van jouw dvd-lezer en kies voor uitschakelen. Herstart vervolgens je pc. Schakel vervolgens de dvd-lezer weer op dezelfde manier in. Werkt het nog niet dan ligt het aan de hardware. De lens kan ook vuil zijn. Er bestaan kuiscd-rom's. Je zou ook zo een kunnen gebruiken.

cruwero
2 April 2006, 19:24
Hoe heb je hem aangesloten:
Henk

fivol
3 April 2006, 22:45
Noppes...hij werk nog steeds niet, ik zal hem dan maar vervangen door mijn CD-schrijver. Hoe gaat dat in zijn werk??? Gewoon de defecte vervangen en de nieuwe op dezelfde manier aansluiten ???