Volledige versie bekijken : Terug naar XP home edition



papypc
3 April 2006, 18:21
Hello,
Ik had, met akkoord van de firma (ik werkte heel vaak thuis), een XP Pro op mijn eigen home PC, welke deel maakte van een groepslicentie. Deze licentie is nu opgezegd en mijn XP Pro is volgens MS dus niet meer officieel ("GUI").
Ik kan natuurlijk terug draaien naar mijn oorspronkelijke XP Home versie (via de Product Recovery DVD geleverd met de PC, en dus officieel), maar die is niet SP2.
Ik veronderstel dat ik via internet MS wel de upgrade naar SP2 home kan uitvoeren ?
Maar dit betekend dat ik ALLES terug moet installeren, met alle settings ... geen kleine klus !
Anderzijds vind ik dat de aankoop van een nieuwe XP Pro wat duur uitvalt voor mijn klein brugpensioentje.
Heeft iemand een idee hoe dit best op te lossen, met een minimum aan fouten ? Ja, ik had ALLE settings moeten dokumenteren, maar ...
Of een officieel alternatief ?
Wat zal ik het meest missen met de home versie ?
Dank u bij voorbaat.

spruit
4 April 2006, 20:20
Hello,
Ik had, met akkoord van de firma (ik werkte heel vaak thuis), een XP Pro op mijn eigen home PC, welke deel maakte van een groepslicentie. Deze licentie is nu opgezegd en mijn XP Pro is volgens MS dus niet meer officieel ("GUI").
Ik kan natuurlijk terug draaien naar mijn oorspronkelijke XP Home versie (via de Product Recovery DVD geleverd met de PC, en dus officieel), maar die is niet SP2.
Ik veronderstel dat ik via internet MS wel de upgrade naar SP2 home kan uitvoeren ?
Maar dit betekend dat ik ALLES terug moet installeren, met alle settings ... geen kleine klus !
Anderzijds vind ik dat de aankoop van een nieuwe XP Pro wat duur uitvalt voor mijn klein brugpensioentje.
Heeft iemand een idee hoe dit best op te lossen, met een minimum aan fouten ? Ja, ik had ALLE settings moeten dokumenteren, maar ...
Of een officieel alternatief ?
Wat zal ik het meest missen met de home versie ?
Dank u bij voorbaat.


Waarom terug draaien? EĆ©nmaal een licentie aangekocht, heeft men toch recht op die licentie?
Mocht je toch twijfels hebben, neem een backup van al je gegevens, en plaats hem terug in fabriekstand via de recovery. Daarna kan je "legaal" SP2 downen met de rest van de pleisters ;)
Ik denk echt, dat je "geen" probleem hebt hoor ;)
Of begrijp ik het verkeerd?

cruwero
4 April 2006, 20:49
Maak er niet zo’n probleem van maak er desnoods een Ghost van met Norton Ghost of met True Image en je heb je xp pr altijd werkende:
Henk

papypc
10 April 2006, 11:19
Dank u allemaal. Probleem is opgelost.