Volledige versie bekijken : figuur verkleinen in photoshop



NickB
4 April 2006, 11:52
Hoi
Ik heb dus in 2 apparte bestandjes iets gemaakt, in het een een perkament, en in een ander bestand zon kaarsvetstempel, nu als ik die kaarsvet stempel naar het perkament breng is die bijna even groot als het perkament, hoe krijg ik die nu kleiner, het lukt me langs geen kanten.

woepi
4 April 2006, 12:02
afbeelding->afbeeldingsgrootte

NickB
4 April 2006, 12:09
nee dan verkleint echt alles mee.
Je kunt het bekijken zoals in word, als je daar een afbeelding invoegd kan je de groote ook aanpassen met je muis door op die "pijltjes" naast de randen van de figuur te klikken, en dan kan ja al slepend de afbeelding groter of kleiner maken

woepi
4 April 2006, 12:17
Je moet eerst het kaarsevet bestand verkleinen,dan selecteren en plakken op uw ander bestand.

sniffer
4 April 2006, 12:19
je doet dat met vrije transformatie en dan neemt hij alleen het deel dat actief is. daarmee kan je ofwel slepen of via procent verkleinen.

NickB
4 April 2006, 16:39
jup, tis gelukt door eerst het ene bestand te verkleinen, twas wel wat gokken met de maten want daar heb je niet echt een greep op

Thx

sniffer
4 April 2006, 17:59
heb je dan niet geprobeerd met vrije transformatie? Eens je dat kent is het heel gemakkelijk hoor. Je ziet ook direct wat je doet

skinny
4 April 2006, 18:45
Zorg ervoor dat de dpi op dezelfde waarde staat zoals bvb 300 dpi, want als een van de twee beeld op pixels per cm staat dan heb je problemen. Dus zorgen dat beide beelden eenzelfde resolutie hebben.

Tibo
5 April 2006, 13:20
Sniffer heeft gelijk CTRL+SHIFT+T (vrije transformatie), let er wel op dat je het beide verhouding aan mekaar linkt.....gaat heel gemakkelijk

NickB
14 April 2006, 16:38
Ja met die ctr shift t kan ik de figuur verplaatsen, maar om ze te verkleinen lukt me niet, op wat moet ik dan klikken ofzo?
Heb al vaker geprobeerd om hier iets met te verkleinen want het icoon geeft het aan ma toch...

sniffer
14 April 2006, 20:41
je kan verkleinen door bovenaan in de werkbalk je procent aan te passen en op die paperclip of zo klikken om lengte en breedte te behouden ofwel gewoon op de hoeken op die veirkantjes klikken en dan naar binnen slepen om de figuur te verkleinen

NickB
18 April 2006, 17:58
mmm gevonden, kmoest show boundig box nog aanvinken vanboven, dan komen de vierkantjes pas tevoorschijn

Thx

(mag toe)

Icemar
19 April 2006, 00:46
aleen ctrl + t zal je bedoelen tibo
CTRL+SHIFT+T is nog een keer zelde manier vervormen