Volledige versie bekijken : USB probleem ? van printer



geert4330
4 April 2006, 23:49
Weet er iemand hoe dit komt?

Ik installeerde een laser printer van minolta op mijn PC . Wanneer ik de printer ( die wel werkte) op een andere usb poort stak ( waar eerder een andere printer stak of een externe HD) dan werkt de printer niet meer ( het programma dat erbij hoort geeft niet meer aan dat de printer aanstaat. Ik kan wel in de printer setup een kopie openen ( VB: Konica Minolta 2400 W kopie 1 en er staat nog een 2 ook naast de gewone naam van nog een ker te veranderen), als ik dat selecteer dan werkt alles weer normaal.

BEsturing XP, geen SP.
Waaraan ligt dit?Kan het makkelijk op te lossen zijn zodat ik niet altijd van printer moet veranderen als ik mij vergis van poort?

Bedankt

Milo
5 April 2006, 13:36
wel ...
Dat is iets normaal ..... De printer word elke keer hij in een andere poort wordt gestoken aanzien als een nieuwe printer.
De eerste keer dat deze printer werd aangesloten op u pc dan heb je deze geconecteerd en is de install gelopen via die ene poort .
telkens als je van poort gaat wissellen , nja dan gaat ge die install terug moeten doen .
Idem probleem bij op usb aangesloten webcams ....
bv bij mij , : ik stak nieuwe ram ...... had alle conecties uitgetrokken en printer en webcam usb geinverseerd ..... wel ik had ook het probleem dat ik niet printen kon alsook het probleem dat mijn cam géén beeld gaf ....... Ik inverseerde terug mijn usb stekkers en hup problem was solved

Hope to be at your service

Tha Milo

Nikolas
5 April 2006, 13:38
Sommige apparaten worden ook automatisch geassocieerd met een bepaalde USB poort,
wat vanzelfsprekend ook voor problemen kan zorgen.