Volledige versie bekijken : CPU temperatuur te hoog



Wouter
5 April 2006, 00:39
Net zoals Nojs, heb ik ook een hoge cpu temperatuur (volgens everest soms 100°C)
volgens deze link (http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL7DT&ProcFam=1025&PkgType=ALL&SysBusSpd=ALL&CorSpd=5521) zou mijn cpu maar 75°C mogen worden. mijn laptop is ook al meermaals uitgevallen. ik zou hem eigenlijk wel willen binnendragen in de winkel, maar dan ben ik mijn pc een paar weken kwijt, maar ik heb dit liever niet, aangezien ik moet werken aan mijn eindwerk...
zijn er eventueel nog andere mogelijkheden om dit op te lossen? ik heb mijn laptop al eens opengevezen en het meeste stof eruitgedaan.

een printje vanuit everest:


CPU-Eigenschappen
CPU Type Mobile Intel Pentium 4 532, 3066 MHz (23 x 133)
CPU Aanduiding Prescott
Instructieset x86, MMX, SSE, SSE2, SSE3
Origineel kloksnelheid 3066 Mhz
Min / Max CPU Multiplexer 14x / 23x
Engineering Sample Nee
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 16 KB
L2 Cache 1 MB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Multi CPU
CPU #0 IntelMobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 3066 Mhz
CPU #1 IntelMobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 3066 Mhz

CPU Fabrikant
Firmanaam Intel Corporation
Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/processor.htm

CPU Gebruik
CPU #1 / HTT apparaat #1 0 %
CPU #1 / HTT apparaat #2 76 %
<dmi>

</dmi>

HANNELORE_COUCK
5 April 2006, 01:13
welleuh, ik heb al eens iets gezien, iets dat je onder je laptop zet, en dat zorgt ervoor dat je laptop luchttoevoer blijft hebben, ik kan op nix anders komen voor de moment :)

kevinthekiller
5 April 2006, 01:33
Ik heb voor laast mijn cpu nog 110graden laten worden (intel celeron:D)
Best is je pc is goed schoonmaken vooral je cooler (ik lees dat je het al gedaan hebt mss doe je het niet goed genoeg ook zelf voorgehad)
Natuurlijk was het bij mij wel mijn gewone pc mss is binnenbrengen in een computershop die kunnen dat is goed nazien. bij mij duurde dat 1 a 2 uurtjes en ik mocht er al terug achter.

Wouter
5 April 2006, 02:53
bij mij duurde dat 1 a 2 uurtjes en ik mocht er al terug achter.
meestal is het zo dat ze laptops van de eerste keer terugzenden naar de fabriek, omdat ze meestal er niet veel aan kunnen/mogen werken..

kevinthekiller
5 April 2006, 03:41
Ik zie nu niet direct u moederbord staan maar heb je toevallig nergens een programma van je moederbord waar je de temperatuur kunt zien (en de fan kunt regelen) ik heb asus proble en daarmee kan ik mijn fan sneller of trager laten werken mss is kijken?

barbapapa5800
5 April 2006, 06:39
ik zou eens in de bios kijken naar de werkelijke temp.
gebruik eens een ander programma, want als je cpu maar 75°C mag worden zou ie dood moeten zijn bij 100°C.
normaal gezien zou hij deze temperatuur zelfs niet halen, hij zou dan zijn kloksnelheid terugschroeven om zo minder warm te worden.
als hij dit doet, zal je het zeker merken.

mijn vermoeden is dat je programma je temp verkeerd uitleest.

kevinthekiller
5 April 2006, 11:44
ik zou eens in de bios kijken naar de werkelijke temp.
gebruik eens een ander programma, want als je cpu maar 75°C mag worden zou ie dood moeten zijn bij 100°C.
normaal gezien zou hij deze temperatuur zelfs niet halen, hij zou dan zijn kloksnelheid terugschroeven om zo minder warm te worden.
als hij dit doet, zal je het zeker merken.

mijn vermoeden is dat je programma je temp verkeerd uitleest.
Dat kan inderdaad waar zijn maar hij zegt ook dat zijn laptop steeds herstart dus er moet wel iets zijn messchien wel dat downclocken werkt maarja dan werkt je laptopje wel trager :)

Wouter
5 April 2006, 12:02
Dat kan inderdaad waar zijn maar hij zegt ook dat zijn laptop steeds herstart dus er moet wel iets zijn messchien wel dat downclocken werkt maarja dan werkt je laptopje wel trager :) inderdaad, hij valt uit en dan kan ik hem direct weer in gang steken.
en ja liever niet trager. ik heb juist rams bijgestoken omdat hij nog een beetje vlugger zou kunnen werken.
dus toch verkopen. iemand kandidaat? :)

nojs
5 April 2006, 12:07
als je pcalert laat draaien
krijg je dan ook een volt probleem ?

Wouter
5 April 2006, 13:15
als je pcalert laat draaien
krijg je dan ook een volt probleem ?
ik krijg geen waarden van pcalert, maar ik heb ook geen msi moederbord é..

barbapapa5800
5 April 2006, 13:51
inderdaad, hij valt uit en dan kan ik hem direct weer in gang steken.
en ja liever niet trager. ik heb juist rams bijgestoken omdat hij nog een beetje vlugger zou kunnen werken.
dus toch verkopen. iemand kandidaat? :)

heb je al eens gekeken naar de temp in de bios?
is dit probleem begonnen na het bijsteken van het ram geheugen?

Wouter
5 April 2006, 14:34
heb je al eens gekeken naar de temp in de bios?
is dit probleem begonnen na het bijsteken van het ram geheugen?
in mijn bios kan ik geen temperatuur zien. (is geen gewone bios als een vaste pc é)
en het probleem kwam meer voor toen ik ram geheugen bij had gestoken ja. maar ik heb dan dat latje weer uitgehaald voor een bepaalde tijd. maar dan viel hij ook uit... dus ja.