Volledige versie bekijken : Pc start niet op met nieuwe videokaart



Riticoke
5 April 2006, 16:16
Goeiedag beste menschen,
Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht, alleen start men pc nu niet op :wall:
betreft deze (http://www.luckyspc.com/prodinfo.asp?NR=18064&Preview=) kaart.

En speccies kan je wel zien hé.

Met niet meer opstarten bedoel ik: alles gaat aan, behalve men beeldscherm. en hij blijft hangen bij het opstarten:angry:

Iemand een id?

cruwero
5 April 2006, 16:20
Oude drivers verwijderd nieuwe geinstalleerd?
HenK

Riticoke
5 April 2006, 16:24
ga ik nu doen :)

Milo
5 April 2006, 16:32
Euhm , en mss een domme vraag ...... krijgt ge bij opstart een paar beeps ?

Riticoke
5 April 2006, 16:46
Soms wel soms niet, komt omdat de pc bijna naar de zak is ;)
Waarom?

Oude drivers geuninstalled, nieuwe drivers kan niet install
Foutmelding: Beeldschermadapter not supported ofzo :(

Milo
5 April 2006, 16:47
Hmmmm , als ge nu eens uw mobo kunt geven en uw cpu 'ken ...
Ik vrees da uw mobo uw videokaartje niet suporteerd , nie alle vidoekaarten gaan op alle mobo's ..............
En euhm beste oplossing : koopt u ne nieuwen :D

Riticoke
5 April 2006, 17:07
Ja nou, ij tuut ook soms een keer me mijn huidige videokaart, en de kerl in de winkel zei dat tie ging passen, en iedereen op tz zei dattie ging passen ;)

Nikolas
5 April 2006, 17:15
Ik vrees dat dit probleem te maken heeft de compatibiliteit tussen AGP onderling.
Lees dit eens grondig door:

Deze FAQ van T.net (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/22262245#bootniet)

Nikolas
5 April 2006, 17:41
Oke deze dingen moet je eens proberen, probeer ze aanvankelijk niet tegelijk, maar één voor één.


Komt je grafische kaart perfect overeen met die op de foto van Lucky's pc?
Ja? Ga dan verder. Nee? Zeg het.


Had je voordien onboard beeld? Ga dan naar integrated peripherals en zet onboard vga op disabled en probeer dan nog eens.
Lukt het niet? Haal dan de batterij er voor een vijftal minuten uit, of reset je bios dmv de jumper.


Onder "AGP & P2P Bridge control" zet je de AGP mode van 2x naar 4x of omgekeerd.


Kijk in je bios eens of je nergens kunt aanduiden dat de BIOS voor de grafische kaart eerst bij het AGP slot moet kijken.

cruwero
5 April 2006, 18:35
Reset je bios eens. Dit kan je doen door een jumper op je moederbord te gebruiken, de juiste staat wel in je handleiding. Je kunt dit ook doen door de batterij er een tijdje uit te halen.
Had je eerst een PCI videokaart en nu een AGP of anders om? Dan moet je in je bios instellen dat hij als eerst naar een PCI of AGP kaart gaat zoeken. Want als er ingesteld staat dat hij naar PCI moet zoeken en er zit een AGP in werkt het hoogstwaarschijnlijk niet.
Heb je een VGA onboard? Zorg dat deze disabled staat als je er een losse (PCI/AGP) videokaart in hebt. Dit kun je doen in je bios, het staat meestal onder "integrated perhipals".
Het kan ook zijn dat je voeding het niet trekt. Heb je een redelijk zwakke voeding en een videokaart gekocht die veel neemt? Dan zou ik als eerst maar eens gaan kijken voor een nieuwe voeding.
Verander de AGP aperture size eens. Dit kun je in de bios doen. Het moet ongeveer de helft van je interne geheugen zijn.
Henk

Nikolas
5 April 2006, 19:29
Reset je bios eens. Dit kan je doen door een jumper op je moederbord te gebruiken, de juiste staat wel in je handleiding. Je kunt dit ook doen door de batterij er een tijdje uit te halen.
Had je eerst een PCI videokaart en nu een AGP of anders om? Dan moet je in je bios instellen dat hij als eerst naar een PCI of AGP kaart gaat zoeken. Want als er ingesteld staat dat hij naar PCI moet zoeken en er zit een AGP in werkt het hoogstwaarschijnlijk niet.
Heb je een VGA onboard? Zorg dat deze disabled staat als je er een losse (PCI/AGP) videokaart in hebt. Dit kun je doen in je bios, het staat meestal onder "integrated perhipals".
Het kan ook zijn dat je voeding het niet trekt. Heb je een redelijk zwakke voeding en een videokaart gekocht die veel neemt? Dan zou ik als eerst maar eens gaan kijken voor een nieuwe voeding.
Verander de AGP aperture size eens. Dit kun je in de bios doen. Het moet ongeveer de helft van je interne geheugen zijn.
Henk

1) Mooi gecopy paste van T.net
2) Wat zeg ik mijn post?